کتاب چه گونه می اندیشیم

The Way We Think
(آمیزه ی مفهومی و پیچیدگی های پنهان ذهن)
کد کتاب : 36108
مترجم :
شابک : 978-9644160004
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 599
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب چه گونه می اندیشیم اثر ژیل فوکونیه

بیشتر گرایشات علوم شناختی بر عملکردهای ذهنی مانند حافظه ، یادگیری ، تفکر نمادین و کسب زبان متمرکز شده اند - عملکردهایی که ذهن انسان بیشترین شباهت را با رایانه دارد. اما انسانها چیزی بیش از رایانه هستند و تحقیقات پیشرفته در علوم شناختی به طور فزاینده ای بر جنبه های مرموزتر و خلاقانه ذهن متمرکز شده است. راهی که فکر می کنیم یک سنت برجسته است که نمونه ای از این جهت جدید است. تئوری ترکیب مفهومی در آزمایشگاه های سراسر جهان به طور گسترده ای شناخته شده است. این کتاب بیانیه قطعی آن است. ژیل فاکنیر و مارک ترنر در کتاب «چگونه می اندیشیم» استدلال می کنند که همه یادگیری ها و همه تفکرات شامل ترکیبی از استعاره ها بر اساس تجربیات بدنی ساده است. این ترکیبات سپس خودشان با هم ترکیب شده و به یک ساختار فزاینده غنی تبدیل می شوند که عملکرد ذهنی ما را در جامعه مدرن تشکیل می دهد. رشد کل ذهن کودک شامل یادگیری و پیمایش این ترکیبات است. راهی که فکر می کنیم نحوه عملکرد این ترکیب را نشان می دهد. چگونه تحت تأثیر زبان ، هویت و مفهوم مقوله قرار می گیرد. و قوانینی که ما با استفاده از آنها مخلوط می کنیم تا ایده هایی را که برای ما جدید هستند درک کنیم.
در آخر نتیجه ای که این کتاب می گیرد یک دید جدید جسورانه ، مهیج و قابل دسترسی از نحوه کار ذهن است.
راجع به ژیل فاونیه باید گفت که او استاد تحقیق در گروه علوم شناختی در دانشگاه کالیفرنیا ، سن دیگو است. مارک ترنر استاد موسسه و استاد علوم شناختی در دانشگاه کیس وسترن رزرو است.

کتاب چه گونه می اندیشیم

ژیل فوکونیه
ژیل فوكونیر (متولد 19 آگوست 1944) زبان شناس فرانسوی، پژوهشگر علوم شناختی و نویسنده است و در حال حاضر در ایالات متحده كار می كند. وی استاد دانشگاه كالیفرنیا، سن دیگو، در گروه علوم شناختی است.کار او با مارک ترنر نظریه ترکیب مفهومی را پایه گذاری کرد.
نکوداشت های کتاب چه گونه می اندیشیم
An absorbing read
یک خوانش جذاب
Wired

قسمت هایی از کتاب چه گونه می اندیشیم (لذت متن)
در این کتاب اصول آمیزه مفهومی،پویایی جذاب آن،و نقش حیاتی آن در این که چگونه می اندیشیم و چگونه زندگی می کنیم می کاویم آمیزه مفهومی عمدتا در پشت صحنه عمل می کند ما از پیچیدگی های پنهان آن آگاه نیستیم.همان گونه که از پیچدگی های ادراک مثلا دیدن یک فنجان آبی آگاهی نداریم.آمیزه مفهومی تقریبا به درو از دست رسی آگاهی،شبکه های وسیعی از معانی مفهومی را طراحی و محصولات شناختی را تولید می کند که در سطح آگاهی به ظاهر ساده می نماید.نحوه ی اندیشیدن همان نیست که فکر می کنیم.اندیشه روزمره به ظاهر ساده می نماید.اما حتا ساده ترین اندیشه ها به صورت تجب برانگیزی پیچیده هستند…

انسان،هنر،علم،مذهب،فرهنگ،ابزارهای پیچیده و زبان را تکوین بخشید.چگونه توانستیم به این چیزها دست یابیم در این کتاب بر آمیزه مفهومی تمرکز می کنیم یک توانایی بزرگ ذهنی که در پیشرفته ترین صورت خود یعنی آمیزه دو دامنه به نیاکان ما دست برتر اعطا کرد و خواهی نخواهی مار را به آنچه امروز هستیم رساند.