کتاب اطلاعات عمومی موسیقی

Ettela'at Omoomi-e moosighi
کد کتاب : 36253
شابک : 978-9641853787
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 287
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب اطلاعات عمومی موسیقی اثر محمدرضا آزاده فر

"اطلاعات عمومی موسیقی" به کوشش "محمدرضا آزاده فر"، اثری است که دانشی عمومی را در حیطه ی موضوعات متنوع و وسیع موسیقی، به علاقمندان این رشته عرضه می کند. نویسنده موفق شده تا مفاهیم مد نظر را با زبانی سهل الوصول و به دور از پیچیدگی های غیر ضروری به خواننده ارائه کند تا خواننده با هر سطح از آگاهی نسبت به دانش موسیقی، بتواند از مطالب کتاب بهره ببرد.
"محمدرضا آزاده فر" این "اطلاعات عمومی موسیقی" را از موضوعات ابتدایی و اولیه در زمینه ی موسیقی شروع می کند و با ارائه ی تعریفی از مفاهیم موج و صوت و همچنین مشخصه های صوت نظیر دینامیسم، نواک و طنین آن، به پدیده ی ایجاد صوت از تارها و لوله های صوتی می پردازد و صداها را هم تشریح می کند. پس از توضیح این مبانی اولیه، نویسنده به سراغ تئوری موسیقی می رود و خط موسیقی را با اسامی نت ها، حامل، شکل نت و ارزش آن ها از نظر زمانی تشریح می کند. در راستای توضیح تئوری موسیقی، او همچنین به معرفی وزن، ریتم، سرعت و کیفیت اجرا، گام های موسیقی و فواصل آن نظیر گام مینور و ماژور و همچنین نقش درجات گام ها یا فونکسیون می پردازد. در ادامه اطلاعات همه جانبه ای از موسیقی ایرانی و دستگاه های آن، ساز شناسی و تاریخ موسیقی ایران، چه در دوران تاریخ مدون و چه پیش از آن (اساطیری) ارائه می شود. بخش دیگر کتاب "اطلاعات عمومی موسیقی" به تاریخ موسیقی اروپا اختصاص داشته و در نهایت ارتباط موسیقی با سایر علوم و حتی روان شناسی آن، مورد توجه قرار گرفته است.

کتاب اطلاعات عمومی موسیقی

محمدرضا آزاده فر
محمدرضا آزاده‌فر (زادهٔ ۱۰ آبان ۱۳۴۸ در اصفهان) اتنوموزیکولوژیست و نوازندهٔ سنتور است. او در سنین نوجوانی فراگیری موسیقی را در هنرستان موسیقی اصفهان آغاز کرد. همزمان با موسیقی، به آموختن مبانی سینما و عکاسی در سینمای جوان پرداخت. در سال ۱۳۶۷ وارد دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران شد. پس از فارغ‌التحصیل شدن از این دانشکده برای ادامهٔ تحصیل وارد مقطع کارشناسی ارشد پژوهش هنر با گرایش موسیقی شد. پس از اتمام تحصیلات کارشناسی ارشد در کنکور سراسری اعزام دانشجو به خارج از کشور در سال ...
دسته بندی های کتاب اطلاعات عمومی موسیقی