کتاب عکاسی

Photography: A Very Short Introduction
کد کتاب : 36342
مترجم :
شابک : 978-9642090402
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب عکاسی اثر استیو ادواردز


عکس‌ها بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره ما هستند، از تصاویر هیجان‌انگیز در روزنامه‌ها گرفته تا عکس‌های فوری خانوادگی، تا عکاسی هنری که در گالری‌ها نمایش داده می‌شود و در بازارهای هنری بین‌المللی به فروش می‌رسد. استیو ادواردز در این کاوش قابل تأمل درباره موضوع رویکردی روشن، زنده و تخیلی به تعریف، اهمیت و معنای عکاسی ارائه می دهد. او حس توسعه ی تاریخی آن را با تحلیل هدف و معنای آن در یک زمینه ی فرهنگی گسترده تر ترکیب می کند. ادواردز همچنین در مورد هر دو بخش شناخته شده و غیر معمول عکاسی صحبت می کند
عکس‌ها، از پری‌های بسیار بحث‌برانگیز کاتینگلی تا مناظر انسل آدامز، و از تصویر تکان‌دهنده و تاثیرگذار ادی آدامز از یک مظنون ویتکنگ در حال اعدام تا اثر هنری پرتره/پرفورمنس سیندی شرمن. این کتاب ها را در بر می گیرد. ادواردز از طرز نگاه و تفکر ما درباره ی عکس ها بازجویی می کند، و موضوعاتی چون حقیقت و ثبت، عینیت و هنر زیبا، هویت و حافظه را مورد توجه قرار می دهد.
مجموعه ی "مختصر و مفید" ترکیبی از قدرت با شوخ طبعی، در دسترس بودن، و سبک و روان بودن، مقدمه های بسیار کوتاه بر برخی از جالب ترین موضوعات زندگی است. این مجموعه که نوشته شده توسط کارشناسان برای تازه وارد ها نوشته شده است، بهترین تفکر معاصر را در مورد مشکلات و مسائل اصلی به مخاطبان ارائه می دهند.
کتاب عکاسی نهمین جلد از مجموعه ی مختصر و مفید است. این کتاب را مهران مهاجر ترجمه کرده و نشر ماهی آن را منتشر نموده است.

کتاب عکاسی

قسمت هایی از کتاب عکاسی (لذت متن)
صرف عکاسان به انواع عدسی ها و فرایندهای شیمیایی مانع از تحقق این بلند پروازی میشد. داستان این طور شروع می شود که ماد در عالم خواب خیابان های شیک و پرزرق و برق منچستر آینده را پشت سر می گذارد و به «انجمن عکاسی گراند فوکوس» می رسد. او که انتظار داشته عکاسی تا آن موقع دیگر برای خودش جایی در میان هنرها پیدا کرده باشد می بیند که در همچنان بر همان پاشنه ی سابق می چرخد. پیشنهادهایی که اعضای انجمن مطرح می کنند یکی از یکی احمقانه تر است. یکی می گوید دوربینی بسازیم که بتوانیم آن را کوک کنیم و مثل سگ شکاری ولش کنیم برود برایمان چشم انداز شکار کند؛ آن دیگری می گوید باید با استفاده از نیروی بخار عکاسی را به قله های مرتفع تازه ای برسانیم؛ و همین طور الی آخر.

نخست این که تولید تصاویر به شیوه ی دستی گران تمام می شود، چرا که هم زمان بر است و هم مهارت و خبرگی می طلبد. وقتی لازمه ی تولید تصاویر صرف کار و زمان و هزینه باشد، تصویرسازی به احتمال زیاد به موضوعات شایان اهمیت محدود می شود؛ حال آنکه عکاسی در ترسیم زندگی روزمره و موقعیت های تصادفی قابلیتی بی مانند دارد.