کتاب فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی (عج)

Imam Mahdi
کد کتاب : 36350
مترجم : حسین نایینی
شابک : 978-9649736372
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1265
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی (عج) اثر علی کورانی

"فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی (عج)" در واقع ترجمه ای است از کتاب "المعجم الموضوعی لأحادیث الإمام المهدی(عج)" که "آیت الله علی کورانی عاملی" آن را تالیف نموده اند و آقای "حسین نایینی" کار ترجمه ی اثر را بر عهده داشته است. اثر در چهل فصل گردآوری و تالیف شده و همه ی احادیث موجود پیرامون مهدویت را با رجوع به منابع معتبر احادیث، یکجا ارائه نموده است.
همانطور که از تعداد فصول بر می آید، "فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی (عج)"، گستره ی وسیعی از احادیث مربوط به حضرت را در برگرفته که این احادیث موضوعات بسیاری را پوشش می دهند. به این ترتیب هر فرد مومن و مسلمانی که می خواهد امام زمان خود را بهتر و بیشتر بشناسد و با آرای ایشان در ابعاد مختلف مسائل فردی، مذهبی و اجتماعی آشنا شود، می تواند بهره ی کافی و وافی را از کتاب "فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی (عج)" ببرد.
از جمله موضوعاتی که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته می توان به معرفی پیشوایان گمراهی و خطر بزرگ آنان برای امت، دجال، مومنان ثابت قدم، فتنه، حکمرانان بدطنیت، بشارت و تحریف آن، برنامه های الهی، وصف وجود مبارک امام زمان (عج)، منزلت ایشان، حکومت و یاران آن حضرت، ابدال، وضعیت بلاد عرب، مصر، شام،، یمن، عراق و حجاز هنگام ظهور، دشمان حضرت، نبرد با یهود در عصر ظهور، وضعیت ایران، روم و ترکان در آن زمان، نشانه های دولت عدل، فرود حضرت مسیح (ع) برای یاری امام عصر (عج)، نحوه ی آماده سازی امت اسلام برای عصر غیبت، ولادت امام زمان (عج) و احادیث مربوط به ولادت ایشان، نشانه های ظهور، غیبت صغری، رجعت و ادعیه و زیارات حضرت اشاره کرد.

کتاب فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی (عج)

علی کورانی
علی کورانی (به عربی: علی الکورانی العاملی) روحانی مسلمان شیعه اهل لبنان، پژوهشگر تاریخ اسلام و اندیشه‌های مذاهب اسلامی و بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزاری المعجم الفقهی است. او در ایران بیشتر با کتاب عصر الظهور شناخته می‌شود که موضوع آن مهدویت در احادیث اسلامی است.علی الکورانی العاملی در سال ۱۹۴۴ میلادی در روستای یاطَر در نبطیه در جنوب لبنان در خانواده‌ای کشاورز به دنیا آمد.او به تشویق سید عبدالحسین شرف الدین به مدرسهٔ دینی رفت و زیر نظر شیخ ابراهیم سلیمان درس‌های مقدما...
دسته بندی های کتاب فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی (عج)
قسمت هایی از کتاب فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی (عج) (لذت متن)
بارزترین شخصیت هایی که برای روایات پیرامون دجال زمینه سازی کردند و آنها را در میان مسلمانان ترویج دادند ، عمر بن خطاب ، تمیم داری و کعب الأحبار هستند که بر دجال و امور خارق العاده وی اتفاق نظر دارند ، اگر چه در تعیین شخص او با یکدیگر اختلاف دارند . نظر عمر آن است که دجال عبدالله بن صیاد است که در عهد وی متولد شده و ظاهرا یهودی و مادرش از خزرج و از بستگان سعد بن عباده بوده است ، این در حالی است که تمیم داری او را شخصی بلند قامت، عریض و درشت هیکل می داند و معتقد است که وی در جزیره ای در بحر متوسط در غل و زنجیر است، کعب الأحبار هم بر این باور است که دجال شیطانی است که در جزیره ای از جزایر یمن در بند می باشد. اهل سنت هر سه را تصدیق کرده بر آنند تا بین دجال های متناقض آنان جمع کنند و از آنان یکی بسازند ! ولیکن بالاترین تأثیر را عمر داشته است ، چرا که وی علاوه بر گسترانیدن اعتقاد به دجال ، به تمیم و کعب میدانی داد تا در حد توان اسرائیلیاتشان را منتشر کنند و یکی از آنها هم عقیده شان درباره ی دجال است. عالمان سنی در میان دجال عمر، دجال تمیم و دجال کعب دچار حیرت و سرگردانی شده اند ، زیرا روایاتشان در عین اینکه همه صحیح است ( ! ) در کلمات و جزئیات ، دچار تناقض است. تحجر دیگر آنان در احادیث کعب الاحبار و جماعت اوست ، که خروج دجال را به فتح قسطنطنیه ، مهدی و قیامت مرتبط می دانند و تفاصیل و تناقضات بسیاری دارد.