کتاب الیدور

Elidor
کد کتاب : 36525
مترجم :
شابک : 978-9645366115
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1965
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب الیدور اثر آلن گارنر

الیدور یک رمان فانتزی کودکانه نوشته آلن گارنر نویسنده بریتانیایی است که توسط کالینز در سال 1965 منتشر شده است. این رمان عمدتا در منچستر مدرن روایت می‌شود و شامل چهار کودک انگلیسی می‌شود که وارد دنیایی فانتزی می‌شوند، تلاشی را در آنجا انجام می‌دهند و برمی‌گردند و متوج

مانند بسیاری از کتاب‌های گارنر، تأکید روایت بر سختی‌ها، هزینه‌ها و عملی بودن انتخاب‌ها و مسئولیت‌هایی است که قهرمانان داستان با آن روبرو هستند.

نام الیدور از یک داستان عامیانه ولزی سرچشمه می گیرد که عنوان آن معمولا به عنوان الیدور و توپ طلا ترجمه می شود. الیدور کشیشی بود که در کودکی توسط کوتوله‌ها به قلعه‌ای از طلا در سرزمینی هدایت می‌شد که در عین زیبایی، با نور کامل خورشید روشن نمی‌شد.این با توصیف، دیوارهای طلایی گوریاس در این کتاب در تضاد با آسمان کسل کننده سرزمین الیدور قرار می گیرد و با آن مقایسه می شود.

کتاب الیدور

آلن گارنر
آلن گارنر (زاده 17 اکتبر 1934) یک رمان نویس انگلیسی است که بیشتر به خاطر رمان های خیالی فرزندانش و بازخوانی داستان های عامیانه سنتی انگلیس شناخته می شود. بخش عمده ای از آثار او ریشه در چشم انداز، تاریخ و فرهنگ عامه شهرستان بومی خود در چشایر، شمال غربی انگلستان دارد و در منطقه قرار گرفته و از گویش بومی چشایر استفاده می کند.