کتاب من اسپارتاکوس هستم

I Am Spartacus!: Making a Film, Breaking the Blacklist
کد کتاب : 36709
مترجم :
شابک : 978-6002783271
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 259
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب من اسپارتاکوس هستم اثر کرک داگلاس

کرک داگلاس، یکی از نمادین‌ترین ستاره‌های سینمای جهان، خود را به‌عنوان تهیه‌کننده، بشردوست و نویسنده ده اثر داستانی و خاطره‌نویسی متمایز کرده است. اکنون، بیش از پنجاه سال پس از اکران حماسه ماندگارش اسپارتاکوس، داگلاس درام جذاب پشت ساخت فیلم افسانه ای گلادیاتور را فاش می کند. داگلاس تولید این فیلم را در بحبوحه دوران سیاسی سیاسی آغاز کرد، زمانی که غول های هالیوود از استخدام افرادی که متهم به همدردی کمونیست بودند خودداری کردند. داگلاس در اقدامی مخاطره آمیز، دالتون ترامبو، فیلمنامه نویسی که در لیست سیاه قرار گرفته بود را برای نوشتن اسپارتاکوس انتخاب کرد. ترامبو یکی از "ده نفر غیر دوستانه" بود، مردانی که به جای شهادت در کمیته فعالیت های غیرآمریکایی مجلس نمایندگان درباره وابستگی های سیاسی خود به زندان رفته بودند.
با در خطر افتادن آینده مالی خانواده جوانش، داگلاس وارد یک تولید پرفراز و نشیب شد. او هم به عنوان تهیه کننده و هم ستاره فیلم، لحظات انفجاری با کارگردان جوان استنلی کوبریک، مبارزه با یک بانوی برجسته و مذاکره با شخصیت های غول پیکر از جمله سر لارنس اولیویه، چارلز لاتون، پیتر اوستینوف و لو واسرمن را تجربه کرد. کرک داگلاس در نود و پنج سالگی، با نوشتن از قلب خود و از آرشیوهای تحقیقاتی دقیق خود، به تصمیمات متهورانه خود نگاه می کند. او پرهزینه ترین فیلم دوران خود را ساخت - اما مهمتر از آن، شجاعت اخلاقی او در اعطای اعتبار عمومی به ترامبو عملا به لیست سیاه بدنام هالیوود پایان داد.

کتاب من اسپارتاکوس هستم

کرک داگلاس
کرک داگلاس با نام اصلی ایشور دانیلویچ (زاده ۹ دسامبر ۱۹۱۶ – درگذشته ۵ فوریه ۲۰۲۰) هنرپیشه و تهیه‌کننده پر آوازه آمریکایی بود.در ۱۹۳۸ از دانشگاه سنت لاورنس فارغ‌التحصیل شد و پیش از جنگ جهانی دوم و پس از آن نقش‌های کوتاهی را در برادوی ایفا کرد. در ۱۹۴۶ برای اولین بار وارد سینما شد و در فیلم عشق عجیب مارتا ایورس به نقش والتر اونیل (یک الکلی ضعیف‌النفس) در کنار باربارا استانویک و به کارگردانی لوییس مایلستون حضور داشت.پس از این فیلم داگلاس در فیلم از درون گذشته در کنار را...
نکوداشت های کتاب من اسپارتاکوس هستم
I Am Spartacus! is a great read
من اسپارتاکوس هستم! خواندنی عالی است
Bill O'Reilly

Hugely entertaining
فوق العاده سرگرم کننده
Liz Smith, Chicago Tribune

قسمت هایی از کتاب من اسپارتاکوس هستم (لذت متن)