کتاب با تردید و تغییر زیبا زندگی کنید

Living Beautifully: with Uncertainty and Change
نگاهی بودایی به زندگی
کد کتاب : 36979
مترجم :
شابک : 978-6002781420
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب با تردید و تغییر زیبا زندگی کنید اثر پما چودرون

آیا وقتی زمینی که روی آن ایستاده ایم متزلزل است، می توان خوب زندگی کرد؟ راهبه بودایی مورد علاقه همه می‌گوید: بله، می‌توان به زیبایی، دلسوزانه و شادی روی زمین لرزان زندگی کرد - و راز این است: زمین همیشه می‌لرزد. پما نشان می‌دهد که چگونه با استفاده از یک عمل سنتی بودایی به نام سه عهد یا سه تعهد، در میان هر چیز غیرعقلانی که در اطراف ما اتفاق می‌افتد، به سلامتی عمیق دست پیدا کنیم. فقط ایجاد این آرزوهای ساده می تواند نگاه ما به جهان را تغییر دهد و می تواند یک عمر مادی برای تمرین معنوی برای ما فراهم کند.

سه تعهد سه روش برای پذیرش ماهیت آشفته، نامطمئن، پویا و چالش برانگیز موقعیت ما به عنوان راهی به سوی بیداری است. اولین تعهد، که به طور سنتی نذر پراتیموکشا نامیده می شود، پایه و اساس رهایی شخصی است. این تعهدی است برای انجام تمام تلاشمان برای آسیب نرساندن با اعمال یا گفتار یا افکارمان، تعهد به خوب بودن برای یکدیگر. ساختاری را فراهم می‌کند که در آن یاد می‌گیریم با افکار و احساسات خود کار کنیم و از صحبت کردن یا عمل کردن به دلیل سردرگمی خودداری کنیم. گام بعدی به سوی راحت بودن با بی‌اساسی، تعهد به کمک به دیگران است که به طور سنتی عهد بودیساتوا نامیده می‌شود. این تعهدی است که زندگی خود را وقف باز نگه داشتن قلب و ذهن خود و پرورش شفقت خود با اشتیاق کاهش رنج جهان کنیم. آخرین تعهد از سه تعهد، که به طور سنتی به عنوان عهد سامایا شناخته می‌شود، تصمیمی است برای پذیرفتن جهان همانطور که هست، بدون تعصب. عزم برای دیدن هر چیزی که با آن روبرو می شویم، خوب و بد، خوشایند و دردناک، به عنوان جلوه ای از انرژی بیدار شده. این تعهدی است که به همه چیز و هر چیزی به عنوان وسیله ای برای بیدار شدن بیشتر نگاه کنیم.

کتاب با تردید و تغییر زیبا زندگی کنید

پما چودرون
پما چودرون (با نام اصلیدیردر بلومفیلد-براون) زاده ی 14 ژوئیه 1936 ، یک بوداییِ تبتیِ آمریکایی است. او یک راهبه ، بودیسم شامبال و شاگرد Chögyam Trungpa Rinpoche است. چودرون چندین کتاب و کتاب صوتی نوشته و معلم اصلی معبد گامپو ابی در نوا اسکوشیای کانادا می باشد.او در سال 1936 در شهر نیویورک متولد شد و در مدرسه پورتر در فارمینگتون کنتیکت تحصیل کرد و در یک مزرعه در نیوجرسی با یک خواهر و برادر بزرگتر بزرگ شد. وی لیسانس ادبیات انگلیسی را از کالج سارا لارنس و فوق لیسانس آموزش ابتدایی را از دانشگ...