کتاب جاده ای به ناکجا

The Parade
  • 15 % تخفیف
    56,000 | 47,600 تومان
  • موجود
  • انتشارات: خوب خوب
    نویسنده:
کد کتاب : 37504
مترجم :
شابک : 978-6227425000
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 139
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

دیو اگرز از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب جاده ای به ناکجا اثر دیو اگرز

کتاب «جاده ای به ناکجا» رمانی نوشته ی «دیو اگرز» است که نخستین بار در سال 2019 منتشر شد. کشوری بی نام و نشان در حال گذر از تاریکی های یک دهه جنگ و ویرانی است، و حکومت به منظور بزرگداشت آتش بس، دستور ساخت جاده ای را صادر کرده که دو نیمه ی کشور را به هم متصل می کند. دو پیمانکار خارجی که برای یک شرکت کار می کنند، مأموریت می یابند تا کار ساخت بزرگراه را به اتمام برسانند. یکی از آن ها دمدمی و ماجراجو است و می خواهد زندگی شبانه و آشنایی با آدم های مختلف را تجربه کند، و دیگری فقط می خواهد کارش را انجام دهد و به خانه برود. اما هر دوی آن ها باید در نهایت با بی معنایی های شغل خود، و همینطور با پیامدهای مخاطره آمیز حضورشان در این کشور، مواجه شوند. کتاب «جاده ای به ناکجا» از مخاطبین خود می پرسد آیا ما می توانیم جنگ ملتی دیگر را درک کنیم، و نقش هر کس در برپایی صلح در زندگی اطرافیانش چیست؟

کتاب جاده ای به ناکجا

دیو اگرز
دیو اگرز، زاده ی 12 مارس 1970، نویسنده و ویراستار آمریکایی است. اگرز در بوستون به دنیا آمد و پس از سپری کردن تحصیلات اولیه، برای تحصیل در رشته ی روزنامه نگاری به دانشگاه ایلینوی رفت؛ اما مرگ والدینش او را از ادامه ی تحصیل در این رشته بازداشت. اگرز در ابتدا طراحی های گرافیکی روزنامه ای محلی را انجام می داد و پس از گذشت چند سال، امتیاز روزنامه ای محلی به نام کاپس را از آن خود کرد و آن را به یک مجله ی طنز تغییر داد. او به تدریج وارد عرصه ی نویسندگی شد و در این حوزه، به موفقیت های قابل ملاحظه ای ...
نکوداشت های کتاب جاده ای به ناکجا
A taut, suspenseful story of two foreigners' role in a nation's fragile peace.
داستانی پرتنش و پرتعلیق درباره ی نقش دو فرد خارجی در صلح شکننده ی یک ملت.
Barnes & Noble

With clear, unadorned prose, Eggers lays bare the costs of war, and of peace.
«اگرز» با نثری رسا و بی پیرایه، از هزینه های جنگ، و هزینه های صلح، پرده برمی دارد.
Tayari Jones, author of An American Marriage

A complex parable of friendship and politics.
یک داستان تمثیلی پیچیده در مورد دوستی و سیاست.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب جاده ای به ناکجا (لذت متن)
سرعت عمل آن ها برای جمع کردن خرت و پرت های «چهار» و «نه»، خلع سلاح و انتقالشان به پشت کامیون، مسحورکننده بود. چادر را از جایش کندند و پشت کامیون انداختند. «چهار» موفق شد به آن ها حالی کند که حال «نه» خوب نیست و نمی تواند بنشیند؛ در نتیجه او را پشت وانت خواباندند و «چهار» بالای سرش، جای لاستیک زاپاس نشست. دو تن از مردان هم کنارشان نشستند. سر تفنگ هایشان خیلی شل و ول به سمت هیکل دمر «نه» بود.

«چهار» نشست و با این که خوب می دانست هر دوی آن ها نمی دانند چه کار کنند، نگاهی با «نه» رد و بدل کرد. غریزه اش به او می گفت که این ماجرا، موضوع ساده ی پلیسی ا ست و با رشوه ای قال قضیه کنده می شود؛ اما رفتار مردان با «نه»، حالتی شخصی و توهین آمیز داشت و خبر از این می داد که بحث پول در میان نیست.

کامیون تکان های شدیدی می خورد، بالا و پایین می رفت و عضلات چهره ی «نه» از دردی که می کوشید آن را فرونشاند، در هم پیچیده بود. سرعت کامیون برای چنان جاده ای بسیار زیاد بود. چرخ ها مدام داخل گودال می افتادند و کامیون به شدت بالا و پایین می رفت و عقب و جلو می شد و با وجود اینکه «نه» می کوشید خویشتن داری کند، بی اختیار از درد فریاد می کشید.