کتاب کاکاسیاه کشتی نارسیسوس

The Nigger of the Narcissus
  • 11,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: ققنوس ققنوس
    نویسنده:
کد کتاب : 3759
مترجم :
شابک : 9786002780119
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1897
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کاکاسیاه کشتی نارسیسوس اثر جوزف کنراد

زمانی که جاشوی سیاهپوستی مبتلا به مرض سل، سوار بر کشتی نارسیوس می شود مرگ بر کشتی سایه می اندازد و تاریکی و دهشت طولانی آن بهترین و بدترین خدمه را مشخص می کند. ازمون سخت بقا در کشتی با شرایط جاشوی در حال مرگ تشدید می شود و خدمه را در وضعیت های احساسی متفاوتی از ترحم، دلسوزی و فداکاری تا ترس، ناراحتی و نفرت عمیق قرار می دهد نفرتی که به طرزی خطرناک به سمت شورش می رود. در این رمان که در سال 1897 نوشته شده است جوزف کنراد بعضی از دغدغه ها ی معمول خود را با قرار دادن شخصیت انسان در موقعیتی پراز خطر و استرس شدید به شکلی قانع کننده می آزماید، تکنیک استادانه او در روایت، همزمان که مسائل مرتبط با دوراهی های اخلاقی، انزوا و فلسفه اجبارات درونی را کشف می کند تمام جزئیات ظریف این جو متشنج را نیز در خود دارد. کنراد از دو دهه تجربه خود در ناوگان بازرگانی بریتانیا برای خلق شخصیت هایی زنده و به یاد ماندنی و همچنین توصیفاتی واقع گرایانه از زندگی دریانوردان، در این اثر و دیگر آثارش بهره فراوان گرفته است.

کتاب کاکاسیاه کشتی نارسیسوس

جوزف کنراد
جوزف کنراد با نام «تئودور یزف کنراد نالچ کوژینوسکی»، زاده ی ۳ دسامبر ۱۸۵۷ و درگذشته ی ۳ اوت ۱۹۲۴، نویسنده ی بریتانیایی-لهستانی بود.تئودور کنراد نالچ کورزینوسکی در سال ۱۸۵۷ در بردیچیف، امپراتوری روسیه (پادولیای، اوکراین کنونی) متولد شد. این منطقه از ملیت های مختلفی تشکیل شده بود که چهار مذهب و جهار زبان و چندین طبقه ی اجتماعی داشتند. آن بخشی که ساکنینش به زبان لهستانی حرف می زدند و خانواده ی کنراد هم از آن ها بود، آبا و اجدادی از طبقه ی سلاچتا بودند که طبقه ای پایین تر از آریستوکرات ها بود، ثر...
قسمت هایی از کتاب کاکاسیاه کشتی نارسیسوس (لذت متن)
اما هنرمندان به آن بخشی از وجود ما تمایل پیدا می کنند که به خرد وابسته نیست چیزی که اکتسابی نیست بلکه ودیعه ای ذاتی است و بنابراین ماندگارتر است. بخشی که سرشار از حیرت و شگفتی است رمز و رازی که اطراف ما را فراگرفته است.