کتاب وقتی هیجان ها رم می کنند

When emotions stampede
(هوش هیجانی و روان شناسی مذاکره)
کد کتاب : 37658
شابک : 978-6007152614
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب وقتی هیجان ها رم می کنند اثر محسن فاطمی

"وقتی هیجان ها رم می کنند" اثری است صد و نود و دو صفحه‌ای به قلم دکتر "سید محسن فاطمی" که در آن "هوش هیجانی و روان شناسی مذاکره" را به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. این کتاب ارزشمند در حوزه‌ی روانشناسی که توسط انتشارات سایه‌ سخن به عرصه‌ی چاپ رسیده، یکی از مهمترین وجوه زندگی هر انسان، یعنی هیجانات و هوش هیجانی را نقد و بررسی می‌کند.
احساسات و هیجانات یک جزء حیاتی از وجود ما به عنوان انسان به حساب می‌آیند و بر رفتار ما تأثیر می‌گذارند. با این حال، اگر هوش هیجانی پایینی داشته باشیم، احساسات کنترل نشده و رام نشده ممکن است پیامدهای منفی در موقعیت‌های فردی و اجتماعی زندگی ما داشته باشند.
در کتاب "وقتی هیجان ها رم می کنند" به قلم دکتر "محسن فاطمی" ما یاد می‌گیریم که چگونه از احساسات خود و دیگران آگاه باشیم و با کمک تمرینات این کتاب آرام شویم و همچنین چگونه ظرفیت خود را برای مذاکره، شناخت شخصیت‌های مختلف و خودشکوفایی بهبود دهیم. "وقتی هیجان ها رم می کنند" هوش هیجانی را از منظرهای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد و اهمیت احساسات در رفتار را به بحث می‌گذارد.
بر اساس تحقیقات و مطالعات فعلی، کمبود هوش هیجانی پیامدهای منفی در هر دو حوزه فردی و اجتماعی دارد، در حالی که بهبود آموزش هوش هیجانی راه را برای دستیابی به موفقیت‌های شگرف هموار می‌کند. آموزش هوش هیجانی یک راه عالی برای بهبود روابط بین فردی، مهارت‌های مذاکره، ارتقای شخصیت و عملکرد شخصی، اجتماعی و گروهی است. دکتر "محسن فاطمی" این کتاب طی سه فصل، هوش هیجانی، روانشناسی مذاکره و هر آنچه را که به آن مربوط است، زیر ذر‌ه‌بین خواهد برد.

کتاب وقتی هیجان ها رم می کنند

محسن فاطمی
سید محسن فاطمی روان‌شناس، مدرس، منتقد فیلم، نویسنده و مترجم ایرانی است.فاطمی دورهٔ دکترا (PhD) را در دانشگاه بریتیش کلمبیا (۲۰۰۳) و دورهٔ فوق دکترای روان‌شناسی را در دانشگاه هاروارد (۲۰۱۳–۲۰۰۹) گذرانده‌است.او علاوه بر تحصیلات آکادمیک، چندین سال از کلاس‌های صاحبنظران حوزه فلسفه و عرفان اسلامی از جمله محمدتقی جعفری بهره برده است.
دسته بندی های کتاب وقتی هیجان ها رم می کنند
قسمت هایی از کتاب وقتی هیجان ها رم می کنند (لذت متن)
هیجان ها طیف وسیعی دارند و ممکن است مثبت (مانند شادی) یا منفی (مانند خشم) باشند. مولفه اول هوش هیجانی به میزان آگاهی ما از هیجان های خود می پردازد؛ یعنی توانایی نظارت بر هیجان ها و آگاهی از آن ها کلید اساسی و اصلی این مولفه است. ما همواره در زندگی هیجانات و احساسات متنوع و متفاوتی را تجربه می کنیم؛ از جمله شادی، غم، خشم، اضطراب. در مولفه اول هوش هیجانی به این نکته می پردازیم که به آنچه درونمان می گذرد چقدر واقفیم. در وهله اول، ممکن است به نظر برسد که تمام احساسات و هیجانات روشن و آشکارند. با تامل در این موضوع در می یابیم که خیلی وقت ها از هیجان های خود ناآگاهیم و غافلانه یا جاهلانه از کنارشان می گذریم؛ وقتی هم که متوجه حضورشان می شویم، دیگر دیر شده است. آگاهی به خود، یعنی آگاهی به حالات و هیجان های خود و چگونگی تفکر درباره آن ها. فرض کنید هنگام رفتن به محل کار با فردی درگیر می شوید. ساعت ها پس از آن، همچنان احساس ناراحتی، بدخلقی و کج خلقی بر رفتار شما سایه می افکند؛ بی دلیل پرخاش می کنید و به اطرافیان تشر می زنید. اگر به این روند دقت کنید، متوجه می شوید که آن برخورد تاثیر پیوسته و ناخوشایندی بر دیگر برخوردها و رفتارهایتان داشته است و چه بسا در این شرایط با واکنش های خود ناآگاهانه مواجه شده اید. در این مولفه، نکته شایان توجه این است که آگاهی هیجانی امکان ارزیابی جدید اوضاع را برای فرد فراهم می کند. بنابراین، نکته مهم در اولین مولفه هوش هیجانی این است که هنگام مواجهه با یک رویداد به آنچه درونتان می گذرد آگاه باشید.