کتاب روایت مصور داستان فوتبال

The Illustrated History of Football
کد کتاب : 37723
مترجم :
شابک : 978-6229922453
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 197
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب روایت مصور داستان فوتبال اثر دیوید اسکوایرز

«داستان فوتبال» مجموعه‌ای است از تاریخچه‌ی کامل فوتبال به قلم و کاریکاتورهای کارتونیست روزنامه‌ی گاردین، دیوید اسکویرز. اسکوایرز با زخم زبان و کنایه و شوخ‌طبعی‌اش از ریشه‌های فوتبال در شرق دور تا آینده‌ی احتمالی فوتبال را به تصویر می‌کشد. از پوشکاش تا زیدان، از برزیل دهه‌ی ۷۰ تا لیونل مسی، مقاطع مهم تاریخ فوتبال را انتخاب می‌کند و در یک صفحه گزارشی خنده‌دار از آن‌ها می‌نویسد و بقیه‌ی ماجرا را به صورت مجموعه‌کاریکاتورهایی تعریف می‌کند. به لایه‌های زیرین فوتبال می‌رود؛ جایی که پول و فساد حرف اول را می‌زنند و فوتبال تبدیل به ابزاری برای سیاستمداران می‌شود. البته هیچ‌وقت هم فراموش نمی‌کند که فوتبال ورزشی است پرهیجان و پر از لحظات به یاد ماندنی؛ «دست خدا»ی مارادونا، سه‌گانه‌ی منچستر یونایتد سر الکس فرگوسن، حرکت انتحاری زیدان در فینال ۲۰۰۶، تیکی‌تاکای بارسلونا.
اسکوایرز که سال‌هاست برای روزنامه‌ی گاردین کارتون‌های فوتبالی می‌کشد، به خوبی با زیر و زبر دنیای فوتبال آشناست. هم قصه‌های فراموش‌شده را می‌شناسد، هم حواشی کم‌تر طرح‌شده. در شوخی با آدم‌ها و اتفاقات کم نمی‌گذارد و در عین حال حواسش هست که همه‌ی مخاطبانش فوتبالی نیستند، یا همه‌ی فوتبالی‌ها دوران گذشته را به یاد نمی‌آورند. برای همین هم برای مخاطبان عام‌تر قصه تعریف می‌کند و هم لابه‌لای خطوط و کارتون‌هایش مزه‌هایی برای فوتبالی‌ها می‌پراند. «داستان فوتبال» کتابی است در گرامی‌داشت این ورزش محبوب که در بیرون زمین پر از وقایع تلخ است و درون زمین پر از هیجان.

کتاب روایت مصور داستان فوتبال

دیوید اسکوایرز
دیوید اسکوایرز زاده ی 4 نوامبر 1974 ، کارتونیست انگلیسی است که کارهایش در گاردین و سایر نشریات منتشر می شود.وی همراه خانواده در سال 2009 از لندن به سیدنی در استرالیا نقل مکان کرد.