کتاب دختر سیاه/دختر سفید

Black Girl/White Girl
کد کتاب : 37917
مترجم :
شابک : 978-6005218459
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1389
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

«جویس کارول اوتس» از نویسندگان برجسته در ادبیات آمریکا

معرفی کتاب دختر سیاه/دختر سفید اثر جویس کارول اوتس

کتاب «دختر سیاه/دختر سفید» رمانی نوشته «جویس کارول اوتس» است که نخستین بار در سال 2006 به چاپ رسید. در سال 1975، تنش های نژادی در کالجی که «جنا مید» در آن حضور می یابد، همچنان بسیار بالا است. هم اتاقی سیاهپوست او، «مینت سوییفت»، دختر کشیشی اهل «دی. سی.» است، و «جنا» نیز از نوادگان موسس کالج به شمار می آید. «مینت» عمیقا دلتنگ خانه است؛ «جنا» اما به تماس های تلفنی مادرش پاسخ نمی دهد، در حالی که آرزو دارد پدرش، وکیلی به نام «ماکسیمیلیان مید» روزی به او سر بزند. وقتی رویدادهایی نژادپرستانه برای «مینت» رقم می خورد، «جنا» سعی می کند از دوستش محافظت کند، اما «مینت» دچار افسردگی شدید و خطرناکی می شود. مارپیچ سقوط «مینت»، درکی شوکه کننده را در «جنا» به وجود می آورد که مسیر زندگی خانواده اش را تغییر خواهد داد.

کتاب دختر سیاه/دختر سفید

جویس کارول اوتس
جویس کارول اوتس، زاده ی 16 ژوئن 1938، نویسنده ای آمریکایی است. اوتس در لاکپورت نیویورک به دنیا آمد. او در آغازین سال های نوجوانی، با علاقه ای کم نظیر به مطالعه ی آثار نویسندگانی چون شارلوت برونته، ویلیام فاکنر و ارنست همینگوی می پرداخت. اوتس، نویسندگی را در چهارده سالگی آغاز کرد؛ در زمانی که مادربزرگش به او یک ماشین تحریر هدیه داد.اوتس در سال 1960 در رشته ی زبان انگلیسی از دانشگاه سیراکوس فارغ التحصیل شد و پس از آن، تحصیلات خود را در دانشگاه های ویسکانسین-مدیسون و رایس ادامه داد. او در زمانی ...
نکوداشت های کتاب دختر سیاه/دختر سفید
A searing double portrait of race and civil rights in post–Vietnam America.
تصویری دوگانه و گزنده از نژاد و حقوق مدنی در آمریکای پس از جنگ ویتنام.
Barnes & Noble

By one of the most important literary voices of our time.
اثر یکی از مهم ترین صداهای ادبی عصر ما.
Amazon Amazon

Masterful. It's another success for its author.
استادانه. این اثر، موفقیتی دیگر برای نویسنده اش است.
BookPage BookPage

قسمت هایی از کتاب دختر سیاه/دختر سفید (لذت متن)
میز تحریر «مینت» به طرز حیرت انگیزی مرتب بود. نظم هندسی خاصی داشت (مثل یک نقاشی سبک «موندریان»)، دفتر تکالیفش طوری قرار داشت که می شد نوشته ها را خواند، هیچ اشتباهی در کاغذها دیده نمی شد و مثل تکلیف باقی بچه های کالج، به هم ریخته نبود.

«مینت» تازگی ها یک دستگاه تایپ برقی «اسمیت کورونا» خریده بود. برای محفاظت از گرد و خاک، زمانی که از آن استفاده نمی کرد، آن را با پارچه ای می پوشاند.

عکس های خانوادگی اش را در قابی کمانی شکل، جا داده بود: «مینت» و والدینش، «مینت» و خواهر کوچکترش، «مینت» خندان بانشاط و باطراوت سوار اتوبوس مدرسه و با لباس موج دار سفیدی که چشم آدم را می زد. خیره کننده بود که «مینت» آنطور با شادی می خندید، آنقدر بی پروا، چیزی که در دوران هم اتاقی بودنمان به ندرت اتفاق می افتاد.