کتاب تاریخ تصویر

A History of Pictures
کد کتاب : 37972
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6001523199‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 348
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ تصویر اثر دیوید هاکنی

"تاریخ تصویر" اثری است از "دیوید هاکنی" و "مارتین گی فورد" که چشم انداز نوینی از هنر را ارائه می کند.
ساخت تصاویر دارای سابقه ای است که شاید به صد هزار سال پیش یعنی زمانی که پوسته های آفریقایی به عنوان پالت رنگ استفاده می شد ، برمی گردد. دو سوم آن تاریخ، غیرقابل بازگشت است؛ زیرا اولین تصاویر شناخته شده برای ما، محدود به تقریبا چهل هزار سال پیش است. اما این چهل هزار سال پرماجرا در اینجا توسط "دیوید هاکنی" و "مارتین گی فورد" در یک کتاب کاملا بدیع کاوش شده است. آنها برای هیچ رسانه ، دوره یا سبکی، ارجحیت قائل نیستند ، اما در عوض در شانزده فصل ، در مورد چگونگی و دلیل ساختن تصاویر بحث می کنند و با پافشاری، "هنر" را به مهارت های انسانی و نیازهای بشری پیوند می دهند.
در هر فصل یک سوال مهم مطرح می شود: چه اتفاقی می افتد که بخواهیم واقعیت را در دو بعد بیان کنیم؟ چرا 'مونالیزا' زیباست و چرا سایه ها به ندرت در نقاشی های چینی ، ژاپنی و فارسی یافت می شوند؟ چرا اگراندیسمان های نوری همیشه زیباتر از تلویزیون های HD هستند؟ سازندگان تصاویر چگونه حرکت را به تصویر کشیده اند؟ چه چیزی علائم روی سطح صاف را جالب می کند؟ با ترکیبی از دو دوره ی زندگی از تماشای عکس ها ، همراه با تجربه ی هفتاد ساله ی یک هنرمند بزرگ در ساخت تصاویر، "تاریخ تصویر" کتابی عمیقا محرک، روشنگر و کتاب هنری شاخص این دهه خواهد بود
"دیوید هاکنی" و "مارتین گی فورد" تاریخچه ی عکاسی را با هنرمندانی که از آن به عنوان ابزاری برای کمک به نقاشی استفاده می کردند ، در هم آمیخته اند.

کتاب تاریخ تصویر

دیوید هاکنی
دیوید هاکنی (David Hockney) (زاده ۹ ژوئیه ۱۹۳۷) نقاش، طراح، چاپگر، عکاس انگلیسی و یکی از مهم‌ترین پیشگامان جنبش پاپ آرت دهه ۱۹۶۰ است.هاکنی به سبب نوجویی پیگیر، تنوع و تناقض آثارش یکی از هنرمندان نامدار و اثرگذار دهه‌های اخیر به شمار می‌آید. او همچنین یک محقق در زمینه هنر می‌باشد.دیوید هاکنی در ۹ ژوئیه ۱۹۳۷ در برادفورد به دنیا آمد و تحصیلات خود را در مدرسه گرامر برادفورد، کالج هنر برادفورد، و کالج سلطنتی هنر (۱۹۶۲-۱۹۵۹) در لندن، جایی که با رونالد بی کیتاج آشنا شد و تحت تأثی...
نکوداشت های کتاب تاریخ تصویر
a gentle guide, steering the conversation through a thematic tour of the world’s images, some classics, but most little-known.
راهنمایی ملایم که بحث را از طریق یک گشت و گذار موضوعی در تصاویر جهان و برخی از آثار کلاسیک ، اما کمتر شناخته شده، هدایت می کند.
Washington Post Washington Post

قسمت هایی از کتاب تاریخ تصویر (لذت متن)