کتاب آدمی

Humankind: A Hopeful History
یک تاریخ نوید بخش
کد کتاب : 38039
مترجم :
شابک : 978-6004902465
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 498
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

تاریخ امید بخش نوع بشر
Humankind: A Hopeful History
کد کتاب : 46266
مترجم :
شابک : 978-6226288644
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 390
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

تاریخ امیدبخش نوع بشر
Humankind: A Hopeful History
کد کتاب : 38191
مترجم :

شابک : 978-6002537287
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 456
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : ---

بشریت
Humankind
تاریخی سرشار از امید
کد کتاب : 72519
مترجم : سعید حسنی
شابک : 978-62225728222
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آدمی اثر روتگر برگمن

اگر عقیده ای وجود داشته باشد که چپ و راست، روانشناسان و فیلسوفان، متفکران باستان و مدرن را متحد کرده باشد، آن این تصور ضمنی بد بودن انسان است. این تصوری است که عناوین روزنامه ها و قوانینی که زندگی ما را شکل می دهند هدایت می کند. ریشه های این باور از ماکیاولی تا هابز، فروید تا پینکر در اعماق اندیشه غربی فرو رفته است. به ما آموخته شده که انسان ها ذاتا خودخواه هستند و اساسا منافع شخصی آنها را اداره می کنند.
اما اگر این عقیده درست نباشد چه می کنید؟ روتگر برگمن، در کتاب «آدمی»، پرفروش ترین کتاب بین المللی خود، چشم انداز جدیدی را درباره ی 200000 سال گذشته ی تاریخ بشر ارائه می دهد و اثبات می کند که ما برای مهربانی سخت گیر هستیم، بیشتر به دنبال همکاری هستیم تا رقابت و بیشتر تمایل داریم تا به یکدیگر اعتماد کنیم تا اینکه نسبت به یکدیگر بی اعتماد باشیم. در حقیقت این غریزه، اساس تحولی محکمی دارد که به ابتدای هوموساپینس برمی گردد.

از زندگی واقعی خرمگس ها گرفته تا همبستگی پس از حمله رعدآسا، نقص های پنهان در آزمایش زندان استنفورد تا داستان واقعی دو برادر دوقلو در دو طرف مقابل هم که به ماندلا برای پایان دادن به آپارتاید کمک کردند، برگمن به ما نشان می دهد که اعتقاد به انسان سخاوت و همکاری صرفا خوش بینانه نیست - بلکه واقع بینانه است. علاوه بر این، تأثیرات زیادی در چگونگی عملکرد جامعه دارد. وقتی فکر می کنیم انسان بدترین است، در سیاست و اقتصاد نیز بدترین ها را به وجود می آورد. اما اگر به واقعیت مهربانی و نوع دوستی بشریت اعتقاد داشته باشیم ، این پایه و اساس تحقق واقعی تغییر در جامعه را تشکیل خواهد داد. چیزی که برگمن در کتاب آدمی با ذکاوت، شوخ طبعی، صراحت و داستانگویی خاص و به یادماندنی اش آن را قانع کننده می سازد.

کتاب آدمی


ویژگی های کتاب آدمی

نامزد دریافت بهترین کتاب تاریخی گودریدز سال 2020

روتگر برگمن
روتگر برگمن (Rutger Bregman; آوریل ۱۹۸۸ – ۲۶) تاریخ‌نگار و نویسنده‌ی هلندی است، که چهار کتاب را با موضوعات تاریخ، فلسفه و اقتصاد را به‌رشته‌ی تحریر درآورده‌است. یکی از این کتاب‌ها، آرمان‌شهر برای واقع‌گرایان: چگونه می‌توانیم جهانی ایدئال بسازیم، به‌بیست زبان ترجمه شده‌است، و نسخه‌ی هلندی آن پرفروش‌ترین کتاب این کشور شد. این کتاب جنبشی را برای تثبیت حداقل درآمد پدید آورد که به‌زودی به‌سرخط اخبار بین‌المللی رس...
نکوداشت های کتاب آدمی
Humankind made me see humanity from a fresh perspective
کتاب آدمی ما را وا می دارد آدمیت را از دیدگاه تازه ای ببینیم.
Yuval Noah Harari

A lively social history.
یک تاریخ اجتماعی زنده و پر جنب و جوش.
New Yorker New Yorker

Bregman puts together a compelling argument that society has been built on a false premise
برگمن بحث قانع کننده ای را مبنی بر اینکه جامعه بر یک فرضیه ی نادرست استوار شده است ، جمع آوری می کند.
Andrew Anthony

قسمت هایی از کتاب آدمی (لذت متن)
توفان کاترینا در ۲۹ اوت سال ۲۰۰۵ نیواورلئان را در نوردید. آب بندها و دیواره های محافظی که قرار بود از شهر حفاظت کنند تخریب شدند. بعد از توفان، هشتاد درصد از خانه های منطقه زیر سیلاب رفتند و حداقل ۱۸۳۶ نفر جان خود را از دست دادند. این یکی از مخرب ترین بلایای طبیعی تاریخ ایالات متحد بود. در سراسر آن هفته، روزنامه ها پر بود از روایت های تجاوز و تیراندازی در سراسر نیواورلئان. گزارش های وحشتناکی از دار و دسته های سرگردان، غارت و تک تیراندازی که هلیکوپترهای نجات را نشانه می گرفت داده می شد. داخل استادیوم سرپوشیده سوپردوم که نقش بزرگ ترین پناهگاه شهر را داشت، حدود ۲۵۰۰۰ نفر در هم می لولیدند و برق و آب نداشتند. خبرنگاران گزارش دادند که گلوی دو نوزاد را بریده و کودک هفت ساله ای را بعد از تجاوز کشته بودند.

صدایی که شبیه نفیر گلوله بود در واقع صدای سوپاپ اطمینان یک مخزن گاز بود که عمل کرده بود. شش نفر در سوپردوم مرده بودند: چهار نفر قربانی علل طبیعی، یکی از زیاده روی در مصرف مواد و یکی به دلیل خودکشی. رئیس پلیس مجبور شد قبول کند که نمی تواند حتی یک مورد تجاوز یا قتل را که رسما گزارش شده باشد ذکر کند. حقیقت دارد که تاراج کرده بودند ولی بیشترش کار دسته هایی بود که برای بقا دور هم جمع شده و حتی در برخی موارد همدست پلیس شده بودند.