کتاب روان شناسی رنج

Primal Pains
(کشف و درمان رنجهای اولیه زندگی)
کد کتاب : 38138
مترجم :
شابک : 978-9646839359
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 688
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب روان شناسی رنج اثر آرتور آنوو

از زمان فروید تا کنون، ما همواره مجبور بوده ایم به تئوری های پیش ساخته متکی باشیم. به این معنا که در توضیح و عقلایی کردن آنچه در گذشته روی داده، نظام های نظری را به کار گرفته ایم به همان نسبت که واقعیات قابل مشاهده شکل پیچیده تری به خود گرفته اند، مشاهدات ما را به هزارتویی از سیستم های تئوریکی و مکاتب مختلف هدایت کرده است. در روان درمانی امروز به دلیل چند پارگی و تخصص های فراوان، به نظر می رسد در نیم قرن گذشته روان رنجوری شکل های متعددی بافته است که دیگر نه تنها کلمۀ «شفا یافتن» به زبان کمتر روان شناسی جاری می شود، بلکه خود کلمه «روان رنجوری» نیز به زمینه های مشکل چندی تقسیم شده است. بنابراین، کتاب های زیادی درباره احساس، ادراک ، یادگیری ، شناخت و غیره به چاپ رسیده، اما هیچ یک راهی برای معالجه روان رنجور ارائه نمی دهد.
کتابی تامل برانگیز که رویکرد جدیدی به تفکر روان‌شناختی از طریق تاریخچه موارد و شواهد مستند از حذف بیماری‌های مادام‌العمر، اعم از روانی و جسمی، از طریق زنده کردن تجربیات اصلی ارائه می‌دهد. این کتاب تمام اشکال موجود درمان آن دوره زمانی را به چالش کشید.
در بخشی از کتاب آمده است:
« ما همگی فرزندان نیاز هستیم. نیازمند به دنیا می آییم و عده زیادی از ما انسان ها بعد از عمری تلاش برای اغنای این نیازها، ناکام از دنیا می رویم. نیاز به تغذیه، جای گرم و تمیز، رشد به اندازه ظرفیت ها، نوازش، دریافت، محبت و تشویق، نیازهایی افراطی نیستند. این نیازها واقعیت زندگی نوزاد را تشکیل می دهند. عصبیت زمانی شکل می گیرد که این نیازها برای مدتی طولانی برآورده نمی شوند. یک موجود تازه متولد شده نمی داند وقتی گریه می کند باید او را بغل بگیرند و یا نباید خیلی زود از شیر گرفته شود، اما زمانی که این نیازها برآورده نمی شوند، نوزاد آزرده می گردد.»

کتاب روان شناسی رنج

آرتور آنوو
آرتور آنوو (21 اوت 1924 - اول اکتبر 2017) ، همچنین به عنوان Art Janov شناخته می شود، روانشناس، روان درمان و نویسنده آمریکایی بود. وی به عنوان خالق اولیه درمان، از معالجه بیماری روانی که به طور مکرر فروکش کردن، احساس و تجربه دردهای طولانی مدت کودکانه سرکوب شده، مشهور است. آنوو برای اولین بار یک موسسه روان درمانی را به نام انستیتوی پریمال در دکتر آلمونت شمالی در غرب هالیوود، کالیفرنیا و از سال 1980 به عنوان مرکز اصلی آنوو در خیابان اشلند در سانتا مونیکا، کالیفرنیا تاسیس کرد.آنوو نویسنده بسیاری ...
دسته بندی های کتاب روان شناسی رنج
قسمت هایی از کتاب روان شناسی رنج (لذت متن)
رنج اولیه، رنج های بنیادین همگانی است که در درون تمام روان رنجوران جای گرفته است و در تمام لحظه های زندگی احساس و پایه اصلی رنج های بعدی در تمام مراحل بعدی می باشد. هدف درمان رنج اولیه از بین بردن این رنج هاست. این درمانی است انقلابی، زیرا با ایجاد دگرگونی جبری، نظام روان رنجور را برهم می ریزد و...

فروید، نابغه ای که دو عقیدۂ نامبارک را برای ما به ارث گذاشته و ما آنها را به عنوان حقایق محض پذیرفته ایم، بر این عقیده است که نخست، عصبیت نقطه شروعی ندارد، یعنی هر انسانی از هر نژادی که باشد ناگزیر روان رنجور به دنیا می آید. دوم هر انسانی که از سیستم دفاعی قوی تری برخوردار باشد، ضرورتا در جامعه عملکرد بهتری نیز خواهد داشت.