کتاب آناتومی انسان

Human anatomy
برای دانشجویان رشته تربیت بدنی
کد کتاب : 38210
شابک : 978-9642585755
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آناتومی انسان اثر محمداسماعیل افضل پور

تشریح یا آناتومی علمی است جامع، که به مطالعه و شناخت ساختار و ساختمان کلی بدن و نحوه تشکیل آن از دیدگاه میکروسکوپی و ماکروسکوپی می پردازد. بر طبق این تعریف، علم آناتومی خود مجموعه ای از علوم کالبدشناسی، جنین شناسی، بافت شناسی و سلول شناسی را شامل می شود. کالبدشناسی به معنی بررسی ساختمان بدن و نحوه قرارگیری اعضا تشکیل دهنده ی آن نسبت به یکدیگر است.
تربیت بدنی شاخه ای از تعلیم و تربیت است که رابطه بسیار نزدیک با علوم پزشکی پیدا می کند. یک مربی ورزش برای درک و تفهیم چگونگی عملکرد اندام های مختلف بدن، کم و کیف تغذیه آنها، پیشگیری و درمان آسیب های ورزشی، اجرای صحیح حرکات و تکنیک های ورزشی و رشد و تکامل الگوهای حرکتی و توسعه ی حرکت، نیاز به شناخت ساختار و وضعیت قسمت های مختلف تشکیل دهنده بدن انسان دارد. به همین دلیل در رشته تربیت بدنی دانستن علم کالبد شناسی پش نیاز دروس مهم و تخصصی چون آسیب شناسی، حرکت شناسی و غیره محسوب می شود. کتاب فوق برای دانشجویان رشته تربیت بدنی بسیار مفید بوده و به آنها کمک می کند ضمن آشنایی با مبانی نظری این علم، بتوانند دستگاه های مختلف بدن را به خوبی شناخته و هنگام اجرای فعالیت های بدنی و حرکتی، درک صحیح و دقیقی از اجزای مختلف بدن و نقش آنها در حرکت داشته باشند.

کتاب آناتومی انسان

محمداسماعیل افضل پور
محمداسماعیل افضل پور متولد سال 1344،استاد دانشکدهتربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه بیرجند می باشد. وی دارای دکترای تخصصیتربیت بدنی و علوم ورزشی- فیزیولوژی ورزشی (1383، دانشگاه تربیت مدرس) است.