کتاب اتاق در بسته

The Looked Room
  • 25,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: افق افق
    نویسنده:
کد کتاب : 3824
مترجم :
شابک : 9789643698775
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اتاق در بسته اثر پل استر

پل استر نویسنده پست مدرن آمریکایی در آخرین کتاب از مجموعه "سه گانه نیویورک" با وارونه کردن داستان های معمایی نوع تازه ای از هنر روایت را خلق کرده است. او در "اتاق در بسته" کنجکاوی خواننده اندیشمند خویش را برمی انگیزد و جست و جوی پلیسی و کارآگاهی برای یافتن حقیقت را به جست و جوی ناب تر و فلسفی تر کاوش در هویت بدل می سازد. "فنشاو" ناپدید شده است و از او همسر، فرزند و مجموعه ای داستان و شعر نمایش نامه به جا مانده است. اما چرا راوی چنین وسواس آمیز زندگی فنشاو صمیمی ترین دوست دوران کودکی اش را می کاود؟ یکی از بزرگ ترین دریافت های اخیر آمریکا... استر نابغه ای بی همتاست. اکسپرس (فرانسه)
در "اتاق دربسته"، داستان از زبان اول شخص (نویسنده) روایت می شود. «فان شاو» که از دوستان قدیمی راوی کتاب است، به شکل عجیبی ناپدید شده. همسر شاو که از پیدا شدن او نا امید شده و می پندارد که شوهرش مرده است، از راوی داستان که او نیز نویسنده است می خواهد تا دست نوشته ها و آثار به جامانده از همسر مفقودش را منتشر کند. ادامه آشنایی نویسنده با همسر فن شاو، به ازدواج آن دو می انجامد، اما با روشن شدن این حقیقت که فن شاو زنده است، داستان مسیر دیگری پیدا می کند. راوی تلاش خود را برای یافتن وی آغاز می کند و در این مسیر با زوایای شخصیتی و زندگی او بیشتر آشنا می شود؛روندی که به یک پایان نسبتا غیرمنتظره می انجامد.
در آثار استر، ترکیبی از تفکرات روانشناختی و رگه هایی از پوچ گرایی و بدبینی دیده می شود. با این حال وی در این زمینه راه افراط را نپیموده و خواننده با خواندن اتاق دربسته دچار آشفتگی و دلزدگی نمی شود اگرچه ممکن است در بخش هایی از داستان و در مواجه با برخی پیچیدگی ها اندکی سردرگم شود.
"اتاق دربسته" داستان سوم سه گانه نیویورک محسوب می شود. شهر زادگاه استر که در آثار وی نقشی کلیدی دارد. این کتاب و کتاب شهر شیشه ای به عنوان کتاب اول از این سه گانه، توسط شهرزاد لولاچی ترجمه شده است و داستان دوم یعنی ارواح را نیز خجسته کیهان به فارسی برگردانده که هر سه کتاب هم توسط نشر افق به چاپ رسیده اند.

کتاب اتاق در بسته

پل استر
پل استر، زاده ی 3 فوریه ی 1947، نویسنده ای آمریکایی است. استر پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه کلمبیا در سال 1970، به پاریس رفت و به ترجمه ی آثار ادبی فرانسوی روی آورد. او از زمان بازگشت خود به آمریکا در سال 1974، کتاب های شعر، مقاله و رمان های متعددی را به چاپ رسانده است. آثار پل استر به بیش از چهل زبان ترجمه شده اند.
قسمت هایی از کتاب اتاق در بسته (لذت متن)
اکنون به نظرم می رسد که فنشاو همیشه در آنجا بوده است. او برای من نشان دهنده مکانی است که همه چیز برای من شروع می شود، و بدون او، من به سختی می دانم جه کسی هستم.

داستان ها فقط برای کسانی که قادر به تعریف کردن آنها هستند، اتفاق می افتند. شاید به همین ترتیب، تجربیات خود را فقط به کسانی ارائه می دهند که آن افراد قادر به داشتن آنها باشند.

هیچ کس نمی خواهد بخشی از یک داستان باشد، به خصوص اگر این داستان واقعی باشد.