کتاب گزیده نقدهای رابین وود

Excerpts from Robin Wood's Critical Essays
کد کتاب : 38342
مترجم :
شابک : 978-6006128290
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 448
سال انتشار شمسی : 1391
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گزیده نقدهای رابین وود اثر رابین وود

رابرت پل وود ، معروف به رابین وود ، منتقد و مربی فیلم انگلیسی بود که بیشتر عمر خود را در کانادا زندگی کرد. او کتابهایی درباره آثار آلفرد هیچکاک ، هوارد هاکس، ساتیاجیت ری ، اینگمار برگمان ، میکل آنژ آنتونیونی و آرتور پن نوشت.

رابین وود سردبیر بنیانگذار CineAction بود! و نویسنده آثار متعدد تأثیرگذار ، از جمله نسخه های جدید منتشر شده توسط انتشارات دانشگاه ایالتی وین از نظرات شخصی: کاوش در فیلم (2006) ، هاوارد هاکس (2006) ، اینگمار برگمان (2013) ، آرتور پن (2014) و سه گانه آپو (2016) ). او استاد ممتاز دانشگاه یورک تورنتو بود و برنده جایزه یک عمر دستاورد از انجمن مطالعات سینما و رسانه بود.

انتخاب نقدهای رابین وود در این کتاب «گزیده نقدهای رابین وود» بر اساس تاریخ نوشته شدن آنهاست و نه براساس تاریخ ساخت فیلم ها، تا به این گونه خواننده کتاب بتواند گام به گام با سیر تحول فکری و کاری منتقد آشنا شود، با شمای کلی منتقدی که از سال های کودکی اش می گوید، از سال های تحصیل در کالج، تاثیر لیویس، تجربیات دوران جوانی، کنسرت ها، فیلم ها، تحولات فکری و بنیادین در زندگی اش، کلاس های درسش، دانشجویانش، تجربیات مختلف فیلم بینی، کاستی ها و نقایصش، نکته سنجی ها و توجه به جزییات، تاثیر فیلم ها و کتاب ها و موسیقی بر زندگی شخصی و روابطش، عملگرایی اش، دلالت های فرهنگی و سیاسی فیلم ها، نقد جامعه معاصر و شالوده سرمایه داری و پدرسالارانه آن، اتخاذ مناسب برای تحلیل و نقد فیلم ها و... اینها و دیگر موارد ما را وامی دارد نقدهای رابین وود را بخوانیم تا با منتقدی بی نظیر، متعهد در قبال جامعه اش، محیط زیست، جنبش های دگراندیش، حقوق مدنی اقلیت ها و... آشنا شویم

کتاب گزیده نقدهای رابین وود

دسته بندی های کتاب گزیده نقدهای رابین وود