کتاب تاکتیک های شطرنج برای نوجوانان

Chess Tactics for Kids
(50 شگرد تاکتیکی)
کد کتاب : 38361
مترجم : هادی کریمی
شابک : 978-6001300523
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب تاکتیک های شطرنج برای نوجوانان اثر مورای چندلر

این کتابی است برای همه ی علاقه مندان و شیفتگان شطرنج در تمامی سطوح؛ کتابی آموزنده و لذت بخش که به روشی ساده و قابل فهم بیان می کند چگونه می توان با استفاده از ایده های تاکتیکی پرکاربرد و متداول در بازی شطرنج پیروز شد.
همه ی نمودارهای کتاب از بازی های واقعی گرفته شده اند و نویسنده با استفاده از آنها، 50 شگرد از تاکتیک های شطرنج را که استادان باتجربه برای غلبه بر رقیبانشان استفاده کرده اند، تشریح می کند.
شناخت ایده های تاکتیکی که به دفعات در بازی های شطرنج رخ می دهند لازمه ی موفقیت در این بازی است و یکی از سریع ترین و لذت بخش ترین راه های پیشرفت در شطرنج، یادگیری این ایده های نمونه وار است.
در این کتاب نوآموزان از بیان روشن مفاهیم پایه ای تاکیتک های شطرنج، از قبیل نحوه ی به کارکیری چنگال، آچمزی یا حمله ی سیخ کبابی، بهره بسیاری خواهند برد. در عین حال بازیکنان با تجربه نیز از بسیاری از شگردهای وسط بازی که حتی استادان بزرگ هم گرفتار آن ها شده اند و برخی از آنها برای اولین بار در این کتاب طبقه بندی شده اند لذت می برند.
کتاب تاکتیک های شطرنج بر ای نوجونان مسیر رشد در شطرنج را آسان و با نشاط می سازد و پر از توضیحات مفیدی است که باعث می شود بازی هایتان را با اعتماد به نفس و موفقیت دنبال کنید.
استاد بزرگ مواری چندلر در سال 1976 در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان با غلبه بر کاسپاروف، ضمن کسب مقام دوم جهان در رده بندی نهایی بالاتر از وی ایستاد. او از معدود بازیکنان جهات لست که در برابر کاسپاروف 100% امتیاز را کسب کرده است. وی یکی از اعضای کلیدی تیم انگلستان بود که در دهه ی 1980 سه بار به مدال المپیاد جهانی دست یافت و بعدها در 1944 به کاپیتانی این تیم رسید.

کتاب تاکتیک های شطرنج برای نوجوانان

مورای چندلر
موری گراهام چندلر (متولد 4 آوریل 1960 ، ولینگتون ، نیوزیلند) یک استاد بزرگ شطرنج است که پس از اخذ تابعیت انگلیس در اوایل دهه 1980 در مسابقات بین المللی برای نیوزیلند و انگلیس بازی کرده است. چندلر همچنین به عنوان نویسنده شطرنج و گاه به گاه برگزار کننده مسابقات شطرنج شناخته می شود. او همچنین تنها استاد بزرگ شطرنج NZ است.