کتاب اخلاق تولید پول

The Ethics of Money Production
کد کتاب : 38631
مترجم :
شابک : 978-6009369553
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 260
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب اخلاق تولید پول اثر یورگ گوئیدو هولسمن

به موضوع پول و بانکداری بیش از هر موضوع دیگری در اقتصاد پرداخته شده است، با این حال به دلایلی می توان ادعا کرد که صفحات پیش روی شما تکراری و خسته کننده نخواهند بود. دلیل این ادعا هم استفاده از سه عنصری است که تا به حال یک جا در کنار هم مورد توجه قرار نگرفته اند.
اول اینکه این کتاب از سنت واقع گرایی فلسفی برای تحلیل پول و بانکداری بهره می برد. یکی از بزرگ ترین پیشگامان این رویکرد ریاضی دان، فیزیکدان، اقتصاددان و اسقف قرن چهاردهم یعنی نیکلاس اورسم بوده است که اولین رساله دربارۀ تورم یا به عبارت دیگر اولین رساله دربارۀ یک مشکل اقتصادی را نگاشته است. اورسم به طور اختصاصی به بحث تنزیل ارزش سکه ها و مشکلات آن می پردازد که نوعی از تورم بوده که اهمیت چندانی در عصر حاضر ندارد. با این حال اصولی که اورسم به کار می بندد همچنان به روز بوده و کاملا قابل استفاده است. رویکرد اورسم در دنیای مدرن امروزی جای خود را در نوشته های مکتب اتریشی باز کرده است.

کتاب اخلاق تولید پول

یورگ گوئیدو هولسمن
یورگ گوئيدوهولسمن (متولد 18 مه 1966) یک اقتصاددان متولد آلمان از دانشکده اقتصاد اتریش است که مسائل مربوط به پول، بانکداری، سیاست های پولی، اقتصاد کلان و بازارهای مالی را مطالعه می کند. هولسمن استاد اقتصاد در دانشکده حقوق، اقتصاد و مدیریت دانشگاه آنجرز است.
دسته بندی های کتاب اخلاق تولید پول