کتاب سیاست اقتصادی

Economic Policy
کد کتاب : 38653
مترجم :
شابک : 978-6004970075
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1979
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سیاست اقتصادی اثر لودویگ فون میزس

سیاست اقتصادی دولتها شامل سیستمهایی برای تعیین سطح مالیات ، بودجه دولت ، عرضه پول و نرخ بهره و همچنین بازار کار ، مالکیت ملی و بسیاری از زمینه های دیگر مداخلات دولت در اقتصاد است.

بیشتر عوامل سیاست اقتصادی را می توان به سیاست مالی تقسیم کرد که به اقدامات دولت در خصوص مالیات و هزینه پرداخته است ، یا سیاست پولی که به اقدامات بانک مرکزی در مورد عرضه پول و نرخ بهره می پردازد.

چنین سیاست هایی اغلب تحت تأثیر نهادهای بین المللی مانند صندوق بین المللی پول یا بانک جهانی و همچنین اعتقادات سیاسی و سیاست های ناشی از احزاب است.
کتاب «سیاست اقتصادی» بسیار واضح از مبانی سیاست اقتصادی صحبت می کند: مالکیت خصوصی ، تجارت آزاد ، مبادله ، قیمت ها ، سود ، پول و تورم ، سوسیالیسم ، فاشیسم ، سرمایه گذاری و موارد دیگر. هنگامی که "لودویگ فون میزس" در مورد هر موضوعی بحث می کند ، به مزایای بسیاری از نهادهای بازار و خطرات مداخله می پردازد. این فصلها در ابتدا به عنوان سخنرانی در آرژانتین در 1959 در دانشگاه بوینس آیرس ارائه شد و بعدا به صورت نثر نوشته شد. میزس از آرژانتین خواسته بود که از دیکتاتوری و سوسیالیسم به سمت آزادی کامل برود ، بنابراین یک فوریت ویژه در پشت منطق جالب وجود دارد. محبوبیت مداوم این کتاب به دلیل وضوح بیان آن در مورد شیوه هایی است که سیاست های اقتصادی بر همه ابعاد زندگی تأثیر می گذارد. این یک متن بسیار خوب برای دانشجویانی است که در زمینه سیاست اقتصادی تحصیل می کنند و برای هر کسی که می خواهد درک اساسی از تعامل بین نیروهای بازار و مداخله دولت کسب کند.

کتاب سیاست اقتصادی

لودویگ فون میزس
لودویش هاینریش الدر فن میزس (۱۸۸۱–۱۹۷۳) (Ludwig Von Mises) فیلسوف، اقتصاددان مکتب اتریش و لیبرال کلاسیک بود. او از چهره‌های برجسته مکتب اتریشی تفکر اقتصادی شد و بیش از همه به خاطر کارهایش در زمینه کنش‌شناسی شناخته می‌شود. او در ۱۹۴۰ در هراس از اشغال سوییس به دست رایش آلمان به ایالات متحده مهاجرت کرد. او بر جنبش لیبرترین در ایالات متحده در میانه قرن بیستم تأثیر قابل توجهی گذاشت.او را بیش از همه برای نوشتن کتاب‌های تئوریک تأثیرگذاری چون کنش انسانی، سوسیالیسم، نظریه و ت...
قسمت هایی از کتاب سیاست اقتصادی (لذت متن)
وضع از این قرار است: کسانی که قبل از همه به این پول اضافی رسیده اند، درآمد بیشتری دارند و هنوز می توانند بسیاری از کالاها و خدمات را با قیمت های قبلی، و در وضعی که بازار در آستانه تورم قرار دارد، بخرند. پس این ها در وضع بسیار مطلوبی قرار دارند. و بدین سان، تورم گام به گام و از بخشی از جمعیت به بخش دیگر آن ادامه می یابد. همه کسانی که در مراحل اولیه تورم، پول اضافی به دستشان می رسد و می توانند چیزهایی را که می خواهند با قیمت های مربوط به مرحله قبلی نسبت مبادله میان پول و کالاها بخرند، از این وضع سود می برند.

اما گروه هایی هم هستند که این پول اضافی بسیار دیر به دستشان می رسد. این دسته وضع نامطلوب دارند. افراد این دسته، پیش از آنکه این پول اضافی به دستشان برسد، ناچار بوده اند برای برخی کالاها - و در واقع برای همه کالاها - پولی بیش از گذشته بپردازند و در عین حال درآمدشان هم بیش از گذشته نبوده یا پابه پای افزایش قیمت ها، افزایش نیافته بوده است.

می دانید که کشیش، انسان متواضعی است که خود را وقف خداوند کرده است و قاعدتا چندان در قید پول نیست. معلمان هم فداکارانی هستند که قرار است دغدغه شان بیشتر تعلیم بچه ها باشد تا فکر کردن به دستمزدشان. در نتیجه، تورم بیشترین صدمه را به معلمان و کشیشان زد، زیرا مدارس و کلیساها آخرین جاهایی بودند که متوجه شدند باید حقوق ها را افزایش دهند.