کتاب طراحی حسی

Emotional Design
کد کتاب : 38727
مترجم :
شابک : 978-6005759082
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب طراحی حسی اثر دونالد نورمن

"طراحی حسی" هم عنوان کتابی از دونالد نورمن و هم مفهومی مهم در طراحی جدید است. موضوع اصلی این است که چگونه احساسات نقش مهمی در توانایی انسان برای درک جهان دارند و چگونه آنها چیزهای جدید یاد می گیرند. در واقع، مطالعات نشان می‌دهد که احساسات بر پردازش اطلاعات و تصمیم‌گیری افراد تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال: اشیاء زیبایی‌شناختی به‌دلیل جذابیت حسی‌شان، به نظر کاربر موثرتر هستند. این به دلیل تمایلی است که کاربر به شیئی که برای او جذاب است، به دلیل ایجاد ارتباط عاطفی با آن شی احساس می کند.
رویکرد نورمن مبتنی بر مدل کلاسیک است. با این حال، او مفهوم را تغییر داد تا برای کاربرد در طراحی مناسب باشد. سه بعد دارای نام های جدید (سطح احشایی، رفتاری و بازتابی) و محتوای تا حدی جدید است. نورمن در کتاب نشان می دهد که طراحی اکثر اجسام در هر سه سطح (ابعاد) درک می‌شود. بنابراین، یک طراحی خوب باید هر سه سطح را مورد توجه قرار دهد. او بر اهمیت ایجاد محصولات سرگرم کننده و لذت بخش به جای محصولات کسل کننده و خسته کننده تأکید می کند.

طراحی احساسی یک عنصر مهم در هنگام ایجاد ایده برای فرصت های انسان محور است. وقتی افراد بتوانند در سطح شخصی با محصول، خدمات، سیستم یا تجربه ارتباط برقرار کنند، راحت‌تر می‌توانند آنرا فهم کنند. به جای اینکه فکر کنیم یک راه حل برای همه وجود دارد، هم سه سطح طراحی نورمن و هم چهار لذت طراحی جردن می توانند به ما در طراحی برای نیازهای هر فرد کمک کنند. هر دو مفهوم را می توان به عنوان ابزاری برای ارتباط بهتر با کاربر نهایی که برای آن طراحی می شود استفاده کرد.

کتاب طراحی حسی

دونالد نورمن
دون نورمن (Don Norman‎؛ زادهٔ ۲۵ دسامبر ۱۹۳۵) پژوهش‌گر، مدرس دانشگاه و دانشمند علوم شناختی اهل ایالات متحده آمریکا است، که به‌عنوان استاد دانشگاه نورت‌وسترن، دانشگاه هاروارد و دانشگاه کالیفرنیا، سن دییگو فعالیت می‌کند، همچنین مشاور شرکت‌هایی چون پاناسونیک، تویوتا و تد می‌باشد و از اعضای هیئت تحریریه دانشنامه بریتانیکا نیز بشمار می‌آید.نورمن در کتاب "طراحی موارد روزمره"، برای نخستین بار از اصطلاح طراحی کاربر-محور برای توصیف طراحی بر اساس نیازهای کاربران ا...