کتاب کلاس اخلاق

Kelas-e Akhlagh
(مجموعه اخلاق)
کد کتاب : 38844
شابک : 978-6008460145
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب کلاس اخلاق اثر محمدحسین فرمانی

"کلاس اخلاق" از مجموعه‌ی اخلاق انتشارات کتابستان معرفت، اثری است که توسط "محمدحسین فرمانی" گردآوری شده و "مجموعه گفتارهای اخلاقی از عالم ربانی آیه‌الله مجتهد تهرانی" را شامل می‌شود.
این کتاب چیزی فراتر از یک دوره آموزشی است. "کلاس اخلاق" خواننده را از همه آنچه که روحش را به بردگی و اسارت گرفته و اجازه نمی‌دهد که پرواز کند، رها می‎نماید. "محمدحسین فرمانی" با تدوین این اثر که شامل "مجموعه گفتارهای اخلاقی از عالم ربانی آیه‌الله مجتهد تهرانی" است، قدم به قدم روشی آسان برای رهایی را بررسی خواهد کرد. "کلاس اخلاق" در خلال توضیحاتی که پیرامون این مفهوم ارائه کرده، به سوالات خوانندگان نیز پاسخ می‌دهد و توضیح می‌دهد که چرا گاهی رویاها محقق نمی‌شوند و همچنین روشی صحیح برای خواستن و تمنا به خواننده آموزش می‎دهد. در "کلاس اخلاق"، خواننده می‌آموزد که غنا در بی‌نیازی است و برای هر گفته‌ای مثالی روشن‌کننده ارائه می‌شود. برای مثال در این کتاب خواننده با اباذر و زندگی‌اش آشنا می‎شود و از سید کریم پینه دوز، آن سید بزرگوار که وقتی توسط صاحبخانه جواب شد و با وسایلش سر کوچه نشسته بود، امام عصر (عج) با او ملاقات کرد، درس اخلاق می‌آموزد.
"کلاس اخلاق"، ضعیف‌ترین انسان را کسی می‌داند که حتی با وجود اینکه خداوند با او عهد اجابت بسته، دست به دعا بلند نمی‎کند. در این کتاب، بهترین زاویه‌ی دید برای خوشبختی و شادکامی ارائه می‌شود و دیگر به عهده‎ی خواننده است که می‎خواهد از این پنجره به زندگی نگاه کند یا نه. این اثر که "مجموعه گفتارهای اخلاقی از عالم ربانی آیه‌الله مجتهد تهرانی" را در بردارد، چکیده‌ای از سخنان این استاد متدین اخلاق و معارف را که بیشتر عمرش مشغول تدریس و حمایت از اخلاق و تقوا در جامعه بود، شامل می‎شود.

کتاب کلاس اخلاق

دسته بندی های کتاب کلاس اخلاق
قسمت هایی از کتاب کلاس اخلاق (لذت متن)
بعضی میگویند: «چرا ما باید نماز و قرآن را عربی بخوانیم. ما فارس هستیم.» خب این ها از لحاظ فکری مریض هستند. چون همین شخص تابه حال نشده که به دکتر بگوید: «چرا این نسخه را انگلیسی می نویسید. ما که فارس هستیم. پس نسخه را فارسی بنویس!» اما پای دین و خدا که وسط می آید می گوید: «چرا من نماز را باید عربی بخوانم یا چرا قرآن و دعاها به زبان عربی است.» استاد ما-آیت الله حاج شیخ علی اکبر برهان-می فرمودند: «شیعه ای در سال های خیلی قبل در بیمارستان شوروی بستری بود. دکتر می آید و می بیند این مریض قرآن می خواند. دکتر به او می گوید: «این قرآن عربی است و تو که نمی فهمی. پس چرا می خوانی؟» این مریض در جواب می گوید: «آقای دکتر! نسخه هایی که شما به ما می دهی هم ما نمی دانیم چیست. اما با این حال آن نسخه را می گیریم و می بریم. داروخانه آن را می خواند و به ما دارو می دهد. ما هم می خوریم.» دین هم به ما دستور داده قرآن بخوانیم که برای مریضی های روحی، خوب است. ما هم می خوانیم. لذا اگر کسی این اشکال را گرفت، شما هم این جواب را به او بدهید.