کتاب فضا، زمان و معماری

Space, Time and Architecture
(رشد یک سنت جدید)
کد کتاب : 38930
مترجم :
شابک : 978-9644453687
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 609
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1941
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 16
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فضا، زمان و معماری اثر زیگفرید گیدیون

نقطه عطفی در اندیشه مدرن، فضا، زمان و معماری از زمان اولین انتشار آن در سال 1941 بارها تجدید چاپ شده و به نیم دوجین زبان ترجمه شده است. در این نسخه اصلاح شده فصل های مربوط به معماران برجسته معاصر بسیار گسترش یافته است. مطالب جدیدی در مورد توسعه بعدی فرانک لوید رایت و ساختمانهای جدیدتر والتر گروپیوس، به ویژه سفارت آمریکا در آتن وجود دارد. در بحث خود از لوکوربوزیه، آقای گیدیون تحلیل های مفصلی از مرکز کارپنتر در دانشگاه هاروارد، تنها ساختمان لوکوربوزیه در ایالات متحده، و معبد لا تورت او در نزدیکی لیون ارائه می دهد. در مورد روابط او با مشتریانش و ارزیابی تأثیر او بر معماری معاصر، از جمله توصیفی از مرکز لوکوربوزیه در زوریخ (طراحی شده درست قبل از مرگ او) که آثار هنری او را در خود جای داده است، در کتاب توضیح داده شده است. میس وندروهه و آلتو با نمونه‌هایی از ساختمان‌های خود در دهه شصت به روز شده‌اند.
مقاله جدیدی با عنوان "تغییر مفاهیم شهر"، سیر تحول ساختار شهر را در طول تاریخ دنبال می‌کند و تلاش‌های کنونی برای پرداختن به رشد شهری را بررسی می‌کند، همانطور که در کار معمارانی مانند خوزه لوئیس سرت، کنزو تانگه، و فومیهیکو ماکی دیدهمی شود. آثار آنها به عنوان نمونه ای از درهم تنیدگی حوزه های جمعی و فردی مورد بحث قرار می گیرد. در نهایت، محدودیت های معماری ارگانیک در این کتاب بررسی می شود

کتاب فضا، زمان و معماری

زیگفرید گیدیون
زیگفرید گیدیون (Sigfried Giedion‎؛ زادهٔ ۱۴ آوریل ۱۸۸۸ در پراگ – درگذشتهٔ ۱۰ آوریل ۱۹۶۸ در زوریخ) منتقد و تاریخ‌نگار معماری اهل سوئیس بود. مهم‌ترین کتاب او فضا، زمان و معماری است.گیدیون بخشی از کودکی و جوانی خود را در اتریش و آلمان سپری کرد. او در آلمان تحصیل کرد و از دانشگاه مونیخ موفق به کسب درجهٔ دکتری در تاریخ هنر شد. او از سال ۱۹۲۸ تا سال ۱۹۵۶ دبیر کنگرهٔ جهانی معماران مدرن (CIAM) بود. او در ابتدا در دانشگاه زوریخ تدریس می‌کرد و بعد در سال ۱۹۳۸ برای تدریس به دانش...
نکوداشت های کتاب فضا، زمان و معماری
This book is an important collection of historical and critical surveys and a brilliant study of the trends and developments of the modern scene with its historical background and true significance.
این کتاب مجموعه ای مهم از بررسی های تاریخی و انتقادی و بررسی درخشان روندها و تحولات صحنه مدرن با پیشینه تاریخی و اهمیت واقعی آن است.
Edward Larocque Tinker

Space, Time and Architecture is a remarkable accomplishment in that it explores and throws new light on buildings and plans that were underestimated or unknown before this book appeared.
فضا، زمان و معماری یک دستاورد قابل توجه است که به کاوش و پرتاب نور جدیدی بر ساختمان ها و نقشه هایی می پردازد که قبل از انتشار این کتاب دست کم گرفته شده یا ناشناخته بودند.
Jose Luis Sert

قسمت هایی از کتاب فضا، زمان و معماری (لذت متن)