کتاب سه حکیم مسلمان

Three Muslim Sages
کد کتاب : 38931
مترجم :
شابک : 978-9644453717
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 209
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سه حکیم مسلمان اثر سید حسین نصر

مولف درباره این کتاب می گوید: مطالب این کتاب مبتنی بر سه سخنرانی است که در زمستان سال 1340 در مرکز تحقیقات ادیان جهانی دانشگاه هاروارد ایراد شد وسپس توسط انتشارات آن دانشگاه به عنوان اولین کتاب در سلسله نوینی به نام مطالعات هاروارد درباره ادیان جهانی انتشار یافت. از آن جا که این سخنرانی ها و کتابی که به زبان انگلیسی مبتنی بر آن ها تألیف شد در درجه اول برای مردم مغرب زمین در نظر گرفته است طبعا بیشتر اشارات و مقایسه ها و تطبیق هایی که انجام گرفته است مطابق مشارب و مذاهب فکری مغرب زمین و فصول تاریخ فکری آن دیار است. نیز در حواشی بیشتر به کتب و مقالات به زبان های اروپایی استناد شده است. در این کتاب کوشش شده است تا تحت لوای افکار و عقاید سه تن از برجسته ترین حکمای اسلام یعنی ابن سینا و سهروردی و ابن عربی ضمنا مکتب های بزرگ مشائی و اشراقی و عرفان نظری نیز تا حدی روشن شود و پیکر علوم عقلی و معارف اسلامی به طور کلی تا آن جا که در این مختصر گنجد اشکار گردد.
چون برای برخی از فارسی زبانان مخصوصا آنان که فقط با تحصیلات جدید آشنایی دارند منابع مربوط به معرف وعلوم اسلامی ایرانی چنان که در خور استفاده آن ها باشد کم است نظر بر این شد که شاید ترجمه این کتاب به زبان فارسی بی فایده نباشد. لذا موسسه فرانکلین به ترجمه آن مبادرت ورزید لکن در متن و حواشی جز در یکی دو مورد تغییری داده نشد و مراجع فارسی و عربی که ممکن است مورد استفاده این گروه از خوانندگان قرار گیرد بر آنچه در اصل موجود بود افزوده نگردید.

کتاب سه حکیم مسلمان

سید حسین نصر
سید حسین نصر زاده ۱۹ فروردین ۱۳۱۲ در تهران، فرزند سید ولی‌الله نصر و نبیره شیخ فضل‌الله نوری است. وی فیلسوف و متأله سنت‌گرای ایرانی و استاد علوم اسلامی در دانشگاه جرج واشینگتن ایالات متحده آمریکا است که مقالات و کتب دانشگاهی بسیاری نوشته است.او در تهران زاده شد و در نوجوانی برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت. کارشناسی فیزیک را از مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) گرفت و تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه هاروارد در رشته فلسفه و تاریخ دانش گذراند. سپس، به ایران بازگشت و استاد فلسفه دانشگاه ...