کتاب دانش ارتباطات و جنگ روانی

Science of Coercion
(درسال های 1945تا1960)
کد کتاب : 38977
مترجم :
شابک : 978-6001219139
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 287
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دانش ارتباطات و جنگ روانی اثر کریستوفر سیمپسون

کتاب دانش ارتباطات و جنگ روانی(درسال های 1945تا1960) اولین بررسی کامل از نقش سیا، پنتاگون و سایر آژانس های امنیتی ایالات متحده در تکامل تحقیقات ارتباطات مدرن را ارائه می دهد.
برنامه‌های جنگ روانی با بودجه دولت، موفقیت آکادمیک پیش‌فرض‌ها درباره ارتباطات را که امروزه در مطالعات ارتباطی، تحقیقات تبلیغاتی و عملیات‌های ضدشورش ادامه دارد، تضمین کرد.

کریستوفر سیمپسون نویسنده این کتاب جنجالی ادعا می کند که بعید است که تحقیقات ارتباطی به شکل کنونی خود بدون انتقال منظم پول از ارتش، سازمان های اطلاعاتی و تبلیغاتی ایالات متحده در طول جنگ سرد رخ داده باشد. این آژانس‌ها ارتباطات جمعی را ابزاری می‌دانستند برای متقاعد کردن یا تسلط بر گروه های هدف در ایالات متحده و خارج از آن؛ یا حتی به عنوان ابزاری برای بهبود عملیات نظامی؛ و شاید از همه اساسی‌تر، به عنوان وسیله‌ای برای گسترش نفوذ ایالات متحده بیش از هر زمان دیگری با هزینه نسبتا کم. تحقیقات ارتباطی، به نوبه خود، برای مدتی به روش ارجح برای آزمایش و توسعه چنین تکنیک هایی به کارد برده شد.

این کتاب از اسناد طبقه بندی شده مهمی برای بررسی مشارکت های محققان برجسته در حوزه ارتباطات جمعی استفاده می کند، سپس تأثیر جنگ روانی را به تفصیل شرح می دهد. پروژه هایی در مورد پیش فرض های رایج در مورد علوم اجتماعی و ماهیت خود ارتباطات.

کتاب «دانش ارتباطات و جنگ روانی» یک مطالعه موردی جذاب در تاریخ علم و جامعه شناسی دانش، علم اجبار بینش های ارزشمندی را در مورد پویایی ایدئولوژی و روانشناسی اجتماعی ارتباطات ارائه می دهد.

کتاب دانش ارتباطات و جنگ روانی

کریستوفر سیمپسون
کریستوفر سیمپسون (متولد 1952) دانشیار متخصص سواد اطلاعاتی در دانشکده ارتباطات دانشگاه آمریکایی در واشنگتن دی سی است.کریستوفر سیمپسون خبرنگار، مورخ و تحلیلگر باسابقه ای است که در مدرسه ارتباطات دانشگاه آمریکایی در واشنگتن دی سی تدریس می کند. آثار وی برنده جوایز ملی روزنامه نگاری تحقیقی، تاریخ و ادبیات شده و به بیش از دوازده زبان منتشر شده است. مطالعه حاضر شامل فناوری، دموکراسی، انقلاب و یادگیری همسالان است.
نکوداشت های کتاب دانش ارتباطات و جنگ روانی
An intriguing picture of the relations between state power and the intellectual community..
تصویری جذاب از روابط بین قدرت دولتی و جامعه روشنفکری..
Noam Chomsky

قسمت هایی از کتاب دانش ارتباطات و جنگ روانی (لذت متن)
تحقیقات ارتباطات حوزه ای کوچک اما پر رمز و راز در علوم اجتماعی است. این تخصص نسبتا جدید بین سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۵ به رشته ای متمایز در جامعه شناسی (با همه ابزارهای مورد نیاز مانند کالج ها، دوره های درسی، مراجع صدور مدرک دکترا و از این قبیل) تبدیل شد. این رشته امروزه بخش عمده ای از زیربنای آموزش های دوره های آموزش عالی و تکمیلی برای خبرنگاران رسانه های چاپی و سخن پراکنی، پرسنل روابط عمومی و تبلیغات، و سایرحرفه های مرتبط را تشکیل می دهد که می توان آنها را ایدئولوژی ورزان [۱]جامعه معاصر امریکا نامید.(۱) تحقیقات ارتباطات جمعی، با کمک برنامه های جنگ روانی دولت، به شکل یک حوزه متمایز علمی در آمد که تأثیری جدی بر انتخاب رهبران می گذاشت و تعیین می کرد که بودجه، توجه و تشویق برای شکوفایی به کدام یک از سرمشق های علمی رقیب در حوزه ارتباطات تعلق بگیرد.

اقناع و پروپاگاندای موثر، جایگزینی منطقی برای خشونت و هزینه های سرسام آور جنگ متعارف تلقی می شد و می شود. طرف داران ارتباطات جمعی اقناعی مدعی اند که این ابزار می تواند بدون افزایش تلفات، کارایی عملیات نظامی را افزایش دهد؛ به خصوص وقتی می خواهیم دشمن گیرافتاده را تشویق کنیم به جای نبرد تا آخرین قطره خون، تسلیم شود. به طور مشابه، بهره گیری از این فنون موجب تقویت روحیه و بهبود نظام فرماندهی و کنترل نیروها می شود، که این مسئله نیزیک مزیت نظامی مشهود است. در نگاه بنیادی تر، آژانس های امنیتی ایالات متحد بر این باورند که پروپاگاندا و جنگ روانی، ابزاری نسبتا کم هزینه برای بسط نفوذ دولت امریکا در ماورای حوزه حضور نظامی مستقیم این کشور است.