کتاب الواح بابل

They Wrote on Clay
کد کتاب : 39012
مترجم :
شابک : 978-9644458361
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 349
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1956
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب الواح بابل اثر ادوارد شی یرا

ادوارد شی یرا مردی برجسته دانشمند شایسته و محترمی بود که میل شدیدی داشت تا تحقیقات خود را به شکلی آسان، روان و سرگرم‌کننده در دسترس افراد غیرمتخصص قرار دهد. چیزی که قابل توجه تر است این است که شی یرا استعداد های خارق العاده ای داشت که دقیقا به شدت میل او بودند. کتاب الواح بابل به طرز شگفت انگیزی ثمرات صدا و باستان شناسی پر دردسر را با هنر داستان نویس طبیعی ترکیب می کند. همانطور که توسط شی یرا منتقل می شود، پیام لوح های گلی بابلی که اخیرا کشف شده است، به بیرون رانده شدن زندگی مشترک یک تمدن ناپدید شده تبدیل می شود. تعداد کمی از افراد می توانند کتاب الواح گلی بابل بخوانند بدون اینکه به چیزی از عشق شی یرا به فرهنگ غنی باستان شناسی خاور نزدیک باستان آلوده شوند. این کتاب که در ابتدا در سال 1939 منتشر شد، حاوی ارزیابی شواهد تاریخی است که توسط الواح بابلی باستانی به خط میخی ارائه شده است. این متن با تعدادی عکس از لوح ها و همچنین مکان های باستانی مهم و آثار بابلی همراه است. شور و شوق شی یرا برای موضوع خود واضح است، زیرا متن به صورت قابل دسترس نوشته شده است و حاوی افسانه های بابلی بسیاری است و رابطه ی آنها را با متون کتاب مقدس ارزیابی می کند. این کتاب برای هر کسی که به آشورشناسی و خاورمیانه ی باستانی علاقه دارد ارزشمند خواهد بود.

کتاب الواح بابل

ادوارد شی یرا
ادوارد شی یرا (5 آگوست 1885 - 20 ژوئن 1933) باستان شناس، آشوری شناس و محقق ادیان و زبان شناسی ایتالیایی-آمریکایی بود.کایرا در سال 1885 در رم، ایتالیا متولد شد و به عنوان یک متکلم در حوزه علمیه کروزر آموزش دید (B.D. 1911 ، Th.M. 1912). وی دکترای خود را در دانشگاه پنسیلوانیا به پایان رساند (دکتری 1913). وی تا سال 1927 هیئت علمی دانشگاه پنسیلوانیا بود و در آن زمان به انستیتوی شرقی دانشگاه شیکاگو پیوست.
نکوداشت های کتاب الواح بابل
The book presents, briefly and clearly, a vivid picture of a long-dead people who in numerous ways were very like ourselves.
این کتاب، به طور مختصر و واضح، تصویر واضحی از مردمی که مدت هاست مرده اند را ارائه می کند. مردمانی که از جهات متعددی بسیار شبیه خود ما بودند.
L. M. Field, New York Times

No mystery story can be as exciting.
هیچ داستان معمایی ای نمی تواند به این اندازه هیجان انگیز باشد.
Harper's

قسمت هایی از کتاب الواح بابل (لذت متن)