کتاب دریافت مفهوم مکان،پاسخ به نیاز زمان

Concept of place
طراحی معماری در بافت تاریخی اصفهان
کد کتاب : 39013
شابک : 978-9643345525
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب دریافت مفهوم مکان،پاسخ به نیاز زمان اثر عاطفه کرباسی

این اثر نتیجۀ یک تحقیق جامع است که به هدف طراحی بخشی از فضای واقع در پشت گنبد مسجد جامع عباسی در شهر اصفهان انجام شده است. در این تحقیق، پژوهش‌گران تمام جنبه‌های تاریخی، اجتماعی و طبیعی را در نظر گرفته‌اند تا بتوانند در مورد طراحی این فضا تصمیم‌گیری کنند. ابتتدا، گذشته‌ی تاریخی میدان نقش جهان و فضای جنوبی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس، معابر و ساختمان‌های تاریخی از نظر مشخصه‌های زیربنایی و عناصر طبیعی مورد بررسی قرار می‌گیرند. در انتها، با نگاهی اجتماعی به پتانسیل‌های مکان و ارزش اجتماعی آن پرداخته شده است.

تلاش شده است که با ارائه اسناد، تصاویر و نقشه‌ها، اطلاعات جامعی برای خواننده ارائه شود. این کتاب شامل هفت فصل می‌شود که به ترتیب عبارتند از: "درک مفهوم تاریخی مکان"، "درک مفهوم اجتماعی مکان"، "درک مفهوم کالبدی مکان"، "بررسی طرح‌های بالادست حاکم بر مکان"، "پاسخ به نیازهای زمان"، "آراء و انگاره‌های اولیه" و "باغ خانه مردم".

کتاب دریافت مفهوم مکان،پاسخ به نیاز زمان

عاطفه کرباسی
عاطفه کرباسی متولد سال 1358 ، استادیار و عضو هيأت علمی دانشكده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی است. او دارای مدرک دکتری معماری از دانشگاه شهيد بهشتی ، کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه هنر تهرانو همچنین کارشناسی ارشد معماری منظر از دانشگاه تهران دانشكده هنرهای زيبا می باشد.
دسته بندی های کتاب دریافت مفهوم مکان،پاسخ به نیاز زمان