کتاب تاریخچه مصور الفبا و خط

Writing: The Story of Alphabets and Scripts
کد کتاب : 39022
مترجم :
شابک : 978-9644453724
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 228
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخچه مصور الفبا و خط اثر ژرژ ژان

کتاب «تاریخچه مصور الفبا و خط» کتاب کوچکی است که به طور خلاصه تاریخ نگارش را از اکد و سومر از طریق توسعه چاپ در غرب و چین مرور می کند.
در واقع، این کتاب به دو بخش تقسیم می شود: اول، مروری بر زبان ها و نوشتار، بدون تأکید بیش از حد بر غرب، که به خوبی از غرب گرایی تعصب فرهنگی جلوگیری می کند. دوم، گروهی از اسناد ~ نقل قول ها ~ از انواع منابع، در مورد نوشتار، حروف الفبا، ایدئوگرام ها، و موارد دیگر. اسناد جالب هستند، اگرچه کمی گیج کننده ممکن است باشند. همیشه نمی توان در مورد یک امر تاریخی با قطعیت صحبت کرد. بخش اول این کتاب یک مرور کلی جذاب است که مشخص است به خوبی و با وسواس بسیار نوشته شده است.

کتاب« تاریخچه مصور الفبا و خط»مملو از تصاویر و اسناد فوق‌العاده است که یک نمای کلی از ریشه‌ها و پیشرفت‌های سیستم‌های نوشتاری الفبایی ارائه می‌دهد. این کتاب از حروف میخی که در 4000 سال قبل از میلاد اختراع شد، از طریق تکامل الفبا در حدود 2000 قبل از میلاد، تا تکنیک های چاپی مدرن را شامل می‌شود.

کتاب تاریخچه مصور الفبا و خط

ژرژ ژان
ژرژ ژان (16 سپتامبر 1920 - 19 دسامبر 2011) شاعر و مقاله نویس فرانسوی متخصص در زمینه های زبانشناسی، نشانه شناسی و ادبیات کودکان بود.ژرژ ژان در Besançon متولد شد، پس از تحصیل در رشته فلسفه، وارد normcole normale supérieure de Saint-Cloud شد. او خود را وقف تدریس زبان شناسی، شعر و نشانه شناسی در شهر لمان و دانشگاه ماین که از سال 1967 تا 1981 استاد زبان شناسی و نشانه شناسی بود، اختصاص داد. وی رهبر مرکز بین المللی poésie-enfance ("شعر بین المللی - Childhood Center ')، در کمیته ...
دسته بندی های کتاب تاریخچه مصور الفبا و خط