کتاب تاریخ نوشته های جغرافیایی در جهان اسلامی

Istoriia arabski geografiche koi literatury
کد کتاب : 39024
مترجم :
شابک : 978-6001211874
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 794
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ نوشته های جغرافیایی در جهان اسلامی اثر ایگناتی یولیانوویچ کراچکوفسکی

کتاب "تاریخ نوشته های جغرافیایی در جهان اسلامی" نوشته نویسنده معروف "ایگناتی یولیانوویچ کراچکوفسکی" است که "ابوالقاسم پاینده" آنرا به فارسی برگدانده است. شما می توانید این اثر را که انتشارات "علمی و فرهنگی" آنرا منتشر کرده است را از طریق وبسایت ایرانکتاب سفارش دهید تا در کوتاه ترین زمان ممکن درب منزل به شما تحویل داده شود. این کتاب "تاریخ نوشته های جغرافیایی در جهان اسلامی" در اصل سخنرانی های منسجم نویسنده در دانشگاه های معتبر اروپا است که بعدها تبدیل به نوشته شده است.
اساس این کتاب که تالیف آن سال ها طول کشید، کنفرانس هایی است که از سال 1910 به بعد، در فواصل مختلف، در دانشگاه پطرزبورگ و پس از آن در دانشگاه لنینگراد ایراد شو هدف آن تها بحث عمومی در تاریخ جغرافیا نیست، بلکه تاریخ گونه های مختلف نوشته های جغرافیایی را عرضه میکند.

کتاب تاریخ نوشته های جغرافیایی در جهان اسلامی

ایگناتی یولیانوویچ کراچکوفسکی
ایگناتای یولیانوویچ کراچکوفسکی (زاده ۱۸۸۳ – درگذشته ۱۹۵۱) مستشرق و ایران‌شناس روس بود. او شاگرد ویکتور رومانویچ روزن (۱۸۴۹-۱۹۰۸)، مستشرق نامدار روس، بوده‌است. کراچکوفسکی سالها در کتابخانه‌های ترکیه و کشورهای عربی و کتابخانه سن پیترزبورگ به تحقیق و مطالعه بر روی نسخ خطی عربی پرداخت. حاصل تلاش وی ۳۴۴ اثر و ۴۸ یادداشت است.
دسته بندی های کتاب تاریخ نوشته های جغرافیایی در جهان اسلامی