کتاب دموکراسی چیست؟

What Is Democracy
کد کتاب : 39027
مترجم :
شابک : 978-6004056045
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 341
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب دموکراسی چیست؟ اثر آلن تورن

در این دنباله کتاب انتقادی از مدرنیته ، آلن تورین محتوای اجتماعی و فرهنگی دموکراسی امروز را زیر سوال می برد.
در زمانی که قدرت اقتصادی سرمایه های فراملی به طور فزاینده ای در حال فرسایش است ، چه ارزشی ممکن است بتوانیم به یک ایده دموکراتیک نسبت دهیم که فقط به عنوان مجموعه ای از تضمین ها علیه دولت توتالیتر تعریف شده است؟

اگر دموکراسی برای بقا در پست کمونیست است تورین استدلال می کند که جهان باید دو هدف فوری را به انجام برساند: باید به نوعی از قدرت دولت ملت همزمان محافظت کند که این قدرت را محدود می کند (زیرا فقط دولت از ابزار کافی برای توازن در برابر سرمایه گذاران جهانی پول و اطلاعات برخوردار است) ) و باید تنوع اجتماعی را با وحدت اجتماعی و آزادی فرد با یکپارچگی سازگار کند. این صرفا یک مشکل فلسفی نیست بلکه معضلی است که حل آن به طور چشمگیری بر آینده نزدیک مردم در هر نقطه تأثیر می گذارد. اگر ما می خواهیم مصوبه ای به نفع دموکراسی داشته باشیم ، وقت آن است که از نظر تورین زمان آن فرا رسیده است که ما دموکراسی را به جای مداخله فعال و نه صرفا یک نهاد منفعل ، تعریف کنیم. برای حفظ قدرت و کارآیی دولت ها و جوامع خود ، باید گام های آشکاری برداریم ، و به زودی ، از یک سیاست خاص و به سمت ادغام و تعادل زنان و اقلیت ها ، مهاجران ، ثروتمندان و فقیران دور شویم. اگر ایالات ما بیش از حد تضعیف شود ، و بیش از حد از سیاست هویت های رقیب و گروه های منفعت فرومایه شود ، ما یک روز خود را بدون هیچ وسیله ای برای محافظت از ارزش هایی که معتقدیم برای حفظ آنها می جنگیم ، پیدا خواهیم کرد.

کتاب دموکراسی چیست؟

آلن تورن
آلن تورن (Alain Touraine؛ زادهٔ ۳ اوت ۱۹۲۵) جامعه‌شناسی اهل فرانسه است. او مدیر پژوهشی در مدرسه عالی مطالعات علوم اجتماعی است و مرکز تحقیقات جنبش‌های اجتماعی را تأسیس کرده‌است. او پدیدآور اصطلاح «جامعه پسا صنعتی» است. تورن بر اساس برآوردی مبتنی بر داده های «شاخص ارجاعات در حوزۀ علوم اجتماعي»، در ميان بیست دانشمند زنده ای قرار داشته است كه از سال 2000 تا 2015 در این حوزه بيشترين ارجاعات علمي را به خود اختصاص داده اند. از مهمترین شاگردان او میتوان به مانوئ...
دسته بندی های کتاب دموکراسی چیست؟
قسمت هایی از کتاب دموکراسی چیست؟ (لذت متن)
دموکراسی چیست؟ چرا برای آن ارزش قائل می شویم ؟ دموکراسی و حقوق فردی چه ارتباطی با هم دارند؟ آیا حکومت اکثریت همواره دموکراتیک است ؟ چرا وجود احزاب ضروری است ؟ آیا برخی از نظام های انتخاباتی از برخی دیگر دموکراتیک ترند؟ چه ارتباطی بین ملی گرایی و دموکراسی ، یا دموکراسی و اقتصاد بازار آزاد وجود دارد؟ چگونه می توان دموکراسی را حفظ کرد و آن را گسترش داد؟ آینده دموکراسی چیست ؟ این ها تعدادی از پرسش هایی است که در این کتاب (که به سفارش یونسکو نوشته شده ( پاسخ خود را یافته اند.