کتابی بسیار مهم و اثرگذار از ساموئل هانتینگتون اندیشمند بزرگ آمریکایی... نسخهی فارسی این کتاب، متأسفانه، پر از غلطهای تایپی هست و افسوس که کتابْ بدون ویراستاری ادبی منتشر شده. برخی جملات مترجم حقیقتاً گنگ هست و میشد ترجمهی بسیار روانتری از اکثر جملات بهدستداد. اگر به مباحث نظری دموکراسی علاقهمندید و خواهان فهم دقیقتر علل گذار برخی کشورها به دموکراسی در بازهی زمانی ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۹ هستید، این کتاب رو بخونید. به امید گذار به دموکراسی!
کتابی در برابر کتاب دارون عجم اوغلو،هانتینتگتون برخلاف عجم اوغلو باور دارد که دموکراسی بذر توسعه نیست بل میوه آن است،دموکراسی محتاج طبقه متوسط است و طبقه متوسط جز با توسعه و پیدایش بنیادهای استوار مالی پدید نمیآید،بسیار کتاب نکته دار و مهمی است
ممنونم از شما.