کتاب هفته مقدس

Holy Week
کد کتاب : 39228
مترجم :
شابک : 978-9646205406
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 848
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب هفته مقدس اثر لویی آراگون

اثر حاضر به شکل رمان با شخصیت های تاریخی حقیقی به زبان ادبی به روایت داستان، وارسی و تفحص تاریخ و شرح حوادث و رخدادهای 18 تا 25 مارس 1815 می پردازد؛ این اتفاقات بهانه ای هستند تا نویسنده به تجزیه و تحلیل جریان انقلاب کبیر فرانسه و بررسی پیامدهای اجتماعی آن زمان از نگاه خود بپردازد و شخصیت های تاریخی چون شاه، افراد خاندان سلطنتی، تیمساران و…را از همه جوانب نشان دهد.
در هفتۀ مقدس روزهای عید نخلبندان، ناپلئون با تاخت و تاز از الب به سمت پاریس می آید و دشمنان را فراری می دهد؛ وقتی این خبر به گوش لوئی هجدهم می رسد به وحشت می افتد و به بهانه ی سان ورژه، از شهر فرار می کند… .

کتاب هفته مقدس

لویی آراگون
لویی آراگون (Louis Aragon) رمان‌نویس و شاعر سوررئالیست اهل فرانسه بود. او به همراه آندره برتون از بنیان‌گذاران مکتب ادبی سوررئالیسم بود.لویی آندریو، معروف به لویی آراگون، در ۳ اکتبر ۱۸۹۷ در پاریس متولد شد. پدرش که از صاحب‌منصبان عالی‌رتبه جمهوری سوم فرانسه بود، پسر خود را به فرزندی نپذیرفت و او با مادر و مادربزرگش بزرگ شد.وی در ۱۹۱۶ به دانشکده پزشکی رفت، اما سه سال بعد به سربازی فراخوانده شد و همان‌جا بود که آشنایی‌اش با دانشجوی دیگری به نام آندره برتون مقدمه&zwn...