کتاب امپراتور و جلیلی

Emperor and Galilean
  • 40,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 3951
مترجم :
شابک : 9786003760691
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 510
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1873
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب امپراتور و جلیلی اثر هنریک ایبسن

امپراتور و گالیله نمایشنامه ای نوشته هنریک ایبسن است. اگرچه این یکی از نمایشنامه های کمتر شناخته شده نویسنده است، هنریک ایبسن در موارد متعددی امپراتور و گالیله را اثر اصلی خود نامید. امپراطور و گالیله در دو قسمت مکمل با پنج پرده در هر قسمت نوشته شده است و طولانی ترین نمایشنامه ایبسن است.

این نمایشنامه درباره امپراتور روم جولیان مرتد است. این نمایشنامه سال های 351-363 را پوشش می دهد. جولیان آخرین فرمانروای بت پرست امپراتوری روم بود. این تمایل او بود که امپراتوری را به ارزش های روم باستان خود بازگرداند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم و دلسوزانه‌تر امپراتور جولیان، بیزاری او از خاندان خود است که حداقل در نمایشنامه ادعا می‌کردند که نسب و اقتدار دارند که گالیله‌ای هستند و عیسی مسیح را از نظر قومیت متعلق به خود می‌دانند.

کتاب امپراتور و جلیلی

هنریک ایبسن
هنریک یوهان ایبسن، زاده ی 20 مارس 1828 در شین و درگذشته ی 23 می 1906، شاعر، نمایشنامه نویس و درام نویس نروژی بود.ایبسن در نوجوانی پس از ورشکستگی پدرش برای نخستین بار، طعم فقر و تنگدستی را چشید و از این دوران به بعد، آن قدر به او سخت گذشت که تا آخر عمر، همواره از فقر و درماندگی همچون کابوسی دردناک می ترسید.بعد از تولد او، اوضاع خانواده تغییر کرد. مادرش برای تسکین پیدا کردن روحش، به مذهب روی آورد و پدرش هم دچار افسردگی شد. با وقوع انقلاب 1848 در شمال اروپا، ایبسن به سرودن اشعار آزادی خواهانه پر...
دسته بندی های کتاب امپراتور و جلیلی