کتاب انار و گل سرخ

Pomegranates and Roses
دستورهای آشپزی خانواده ایرانی من
کد کتاب : 39531
مترجم : سام قریبیان
شابک : 978-9643345730
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب انار و گل سرخ اثر آریانا باندی

کتاب "انار و گل سرخ" با عنوان فرعی " دستورهای آشپزی خانواده ایرانی من" اثری است به قلم "آریانا باندی" که یک معارفه ی ایده آل برای غذاهای ایرانی است. این اثر در انگلستان منتشر شده و بر این اساس است که آشپزی ایرانی در آنجا ناآشناست ، بنابراین توضیحاتی در مورد مواد و روش های ناآشنا وجود دارد و در صورت عدم دسترس بودن برخی از اقلام عجیب و غریب ، پیشنهادات جایگزینی وجود دارد. (به عنوان مثال زغال اخته می تواند جایگزین زرشک شود)
"انار و گل سرخ" شامل داستان های خانوادگی است که این روزها کتاب های آشپزی را جذاب تر می کند. از این گذشته دستور العمل های وسوسه کننده ای در کتاب وجود دارد که می تواند حسابی اشتهای خواننده را تحریک کند. ریشه های خانواده ی"آریانا باندی"، قوی ومحکم در خاک ایران کاشته شده است. او عشق خود به غذا و آشپزی را از پدربزرگ و مادربزرگش به ارث برده؛ بازرگانان و زمین دارانی که گیلاس ، آلو ، زردآلو ، سیب ، چغندر قند ، گندم و جو کاشته اند، گوسفند و بز برای لبنیات پرورش داده اند و تاکستان های زیبایی داشتند که انگور ممتاز تولید می کرد. و همچنین این میراث پدری است، که مالک اولین رستوران غذاخوری فرانسوی در ایران بود و آن را اداره می کرد. آریانا با دستورالعمل هایی مانند یخ در بهشت و انار و خورشت گردو با مرغ ، لذت غذاهای ایرانی را با بقیه به اشتراک می گذارد و همچنین از ارزش ها و سنت هایی است که پدرانش گرامی داشته اند، تجلیل می کند. خاطرات آنها از زمانی که زندگی ساده تر بود ، خانواده بیش از هر چیز دیگری مهم بود ، و غذا خوردن با هم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بود ، یک حس خاطره انگیز ایجاد می کند. در این کتاب زیبا ، "آریانا باندی" به میراث غنی فرهنگی و آشپزی ، که رویکرد او به زندگی ، آشپزی و غذا خوردن را شکل داده است ، ادای احترام می کند.

کتاب انار و گل سرخ

آریانا باندی
آریانا باندی سرآشپز، نویسنده و ستاره تلویزیونی ایرانی-آمریکایی است. وی پس از تولد در رشت ایران بهمراه خانواده خود در بحبوحه انقلاب ۱۳۵۷ این کشور را ترک کردند. وی بیشتر بخاطر حضور در برنامه «آشپزخانه ایرانی آریانا» در شبکه نشنال جئوگرافی مردم شناخته می‌شود. او از کسانی است که برای دو کتاب خود برنده جایزه شده و برای کار تزئین غذای خود در نشریات برجسته و برنامه‌های تلویزیونی حضور داشته. باندی بیشتر بخاطر شیوه آشپزی ایرانی خود شناخته شده است. او به همراه همسر و پسرش در سان ف...
قسمت هایی از کتاب انار و گل سرخ (لذت متن)
زمانی که ایران را ترک کردم آشپزی بلد نبودم و در مهمانی های خانوادگی تا حد امکان غذا میخوردم . غذاهای ایرانی به نظرم بسیار دور از دسترس و ناشناخته می رسید . حتی بعد از فارغ التحصیلی از کوردون بلو و کار در رستوران های مختلف هم هرگز غذای ایران نمی پختم. هیچکس به من پخت آنها را یاد نداده بود . چنین چیزی عجیب نیست . بسیاری از هم نسلان من در پخت غذاهای ایرانی مشکل دارند. تنها بعد از نوشتن این کتاب بود که حس کردم سرانجام به خانه ام بازگشته ام. جستجو و پژوهش هایم هرآنچه سالها در ضمیر ناخودآگاهم بود را تائید می کرد . ایران کشوری است با فرهنگی غنی ، میراث آشپزی ایران که به هزاران سال پیش باز می گردد از گوناگونی های شگفت انگیزی برخوردار است . در دوران رنسانس ، شیوه های آشپزی ایران، ملل و اقوام دیگر را تحت تاثیر قرار داد . برای شناخت بهتر ایران باید به گذشته از نگاهی داشته باشیم و بقول پیر گانیر ، سرآشپز نوآور فرانسوی ، آشپزی باید ریشه در گذشته و نگاهی به آینده داشته باشد. از نظر من دستور غذاهای ایرانی با تاریخ ژرف مردم کشور و نیاکان من در آمیخته اند. برای جمع آوری این دستور غذاها ، من از ایمیل ، تلفن از راه دور و سفر به تهران ، نواحی خزر، قزوین و روستاهای دوردست استفاده کردم به آشپزخانه های فامیل در سراسر جهان ، از لندن گرفته تا پاریس ، لس آنجلس ، نیویورک و ژنو سرزدم. این تجربه به من نشان داد که غذای عالی ایرانی را می توان در هر جای دنیا پخت. با بالا زدن آستین ها در آشپزخانه همه چیز از نو به یادم آمد . می گویم به یادم آمده زیرا طعم ها را فراموش نکرده بودم .