کتاب یک زندگی دیگر

Un'altra Vita
کد کتاب : 3955
مترجم :
شابک : 9789643630188
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 214
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب یک زندگی دیگر اثر آلبرتو موراویا

«یک زندگی دیگر» اثری است که به دست آلبرتو موراویا، نویسنده ایتالیایی، نوشته شده است که شامل تعدادی داستان کوتاه از این نویسنده است. این کتاب تصویری زیبا و تأثیرگذار از تنوع طبقات اجتماعی را به تصویر می‌کشد. در یکی از داستان‌های این کتاب به نام «خوابگرد»، زندگی یک زن گیر افتاده در خوابگردی به تفصیل توصیف شده است. همسر او به کار نمی‌پردازد و به معشوقه‌های مختلفی دست می‌زند. تصمیم به پایان دادن به این وضعیت را می‌گیرد و تصمیم می‌کند که شوهرش را به قتل برساند.

با همین هدف، وارد اتاق خواب همسر می‌شود تا اقدام به انجام نقشه‌اش کند. اما در همین لحظه، شوهر از خواب بیدار می‌شود و به روشنی با حقایق واقعی زندگی همسرش آشنا می‌شود. این داستان نشان دهنده‌ی تمایل نویسنده به تجسم معضلات اجتماعی و شخصیت‌های پیچیده در داستان‌های کوتاه خود است.

آلبرتو موراویا (Alberto Moravia)، نام اصلی آلبورتو پینوتو (Alberto Pincherle)، نویسنده و رمان‌نویس برجسته اهل ایتالیا بود. او در 28 نوامبر 1907 متولد شد و در 26 سپتامبر 1990 درگذشت. موراویا به عنوان یکی از نمایندگان برجسته ادبیات ایتالیایی در قرن بیستم شناخته می‌شود و آثارش به مسائل اجتماعی، روان‌شناسی انسانی و تفکرات فلسفی پرداخته است.

آثار موراویا شامل رمان‌ها، داستان‌های کوتاه، مقالات و اسکریپت‌های تلویزیونی می‌شوند. او به ویژه در دهه‌های 1940 و 1950 با آثاری چون "بدون عشق"، "سوال‌های خصوصی" و "کیفیت عشق" شهرت یافت. این آثار به تجزیه و تحلیل عمیق شخصیت‌ها و نگاهی تیز به مسائل اجتماعی مشهور بودند.

آثار موراویا به طور معمول به مسائلی همچون روابط انسانی، جنسیت، تنش‌های اجتماعی و اختلافات زناشویی پرداخته‌اند. وی در آثار خود به تجربه‌های انسانی عمیق و مشکلات روحی و اخلاقی فردی به شکل دقیق و واقع‌گرایانه می پردازد.

کتاب یک زندگی دیگر

آلبرتو موراویا
آلبرتو موراویا، زاده ی 28 نوامبر 1907 و درگذشته ی 26 سپتامبر 1990، رمان نویسی ایتالیایی بود.موراویا در رم به دنیا آمد. او در کودکی به بیماری سل استخوانی مبتلا شد و تا بیست سالگی با آن دست و پنجه نرم کرد. موراویا به دلیل بیماری، تحصیلات منظمی نداشت اما وقت خود را با مطالعه می گذراند. او در سال 1941 با الزا مورانته ازدواج کرد و در سال 1962 از او جدا شد. موضوعات اصلی آثار او، جنسیت، بیگانگی و هستی گرایی بود. موراویا می گوید: «در سال 1943 ابلاغی با دستوری محکم و قاطع صادر شد که دیگر به هیچ عنوان ...
قسمت هایی از کتاب یک زندگی دیگر (لذت متن)
شوهرم اصلا کار نمی کند، اما به جای او من کار می کنم. من یک وکیلم. البته نه اینکه او اصلا کار نکند. شوهرم شغلی ندارد، این درست، اما خیلی کارها می کند.