کتاب هزینه ی نهایی صفر

The Zero Marginal Cost Society
کد کتاب : 39577
مترجم :
شابک : 978-6226650557
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 467
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب هزینه ی نهایی صفر اثر جرمی ریف کین

«جرمی ریف کین» تناقضی را در قلب سرمایه داری کشف می کند که آن را به بزرگی سوق بسط داده است اما اکنون می بینیم کخه همان باعث شده به سمت مرگ سوق پیدا کند ... پویایی ذاتی کارآفرینی بازارهای رقابتی که بهره وری را بالا می برد و هزینه های حاشیه ای را پایین می آورد ، به تجارت امکان می دهد قیمت کالاهای خود را کاهش دهند. خدمات تنها به منظور جلب مصرف کنندگان و سهم بازار. (هزینه حاشیه ای هزینه تولید واحدهای اضافی یک کالا یا خدمات است ، اگر هزینه های ثابت محاسبه نشود.) در حالی که اقتصاددانان همیشه از کاهش هزینه های حاشیه ای استقبال کرده اند ، آنها هرگز احتمال یک انقلاب تکنولوژیکی را که ممکن است هزینه های حاشیه ای را به همراه داشته باشد ، پیش بینی نکردند.
«هزینه نهایی صفر» کالاها و خدمات را تقریبا رایگان و فراوان می کند و دیگر در معرض نیروهای بازار نیست.

در حال حاضر ، یک زیرساخت فناوری جدید مهیب ― اینترنت اشیا I (اینترنت اشیا) در حال ظهور است که می تواند بخشهای بزرگی از زندگی اقتصادی را به سمت تقریبا صفر هزینه حاشیه ای در سالهای آینده سوق دهد. ریف کین چگونگی همگرایی اینترنت ارتباطات با اینترنت انرژی نوپا و اینترنت لجستیکی را برای ایجاد یک بستر فناوری جدید توصیف می کند که همه و همه را به هم متصل می کند. میلیاردها حسگر به منابع طبیعی ، خطوط تولید ، شبکه برق ، شبکه های لجستیکی ، جریان بازیافت متصل شده و در خانه ها ، دفاتر ، فروشگاه ها ، وسایل نقلیه و حتی انسان ها کاشته می شوند و Big Data را به یک شبکه عصبی جهانی IoT تغذیه می کنند. تولید کنندگان می توانند به شبکه متصل شوند و از Big Data ، تجزیه و تحلیل و الگوریتم ها برای تسریع در بهره وری ، افزایش چشمگیر بهره وری و پایین آوردن هزینه حداکثر تولید و به اشتراک گذاری طیف گسترده ای از محصولات و خدمات به نزدیک صفر استفاده کنند ، دقیقا مانند آنچه که اکنون با اطلاعات انجام می شود.

کتاب هزینه ی نهایی صفر

جرمی ریف کین
جرمی ریف‌کین (Jeremy Rifkin؛ زادهٔ ۲۶ ژانویهٔ ۱۹۴۵) اقتصاددان، جامعه‌شناس، نویسنده، و استاد دانشگاه اهل ایالات متحده آمریکا است.از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به ابرشرکت اشاره کرد.
نکوداشت های کتاب هزینه ی نهایی صفر
“Admirable in its scope...what makes The Zero Marginal Cost Society worth reading is its audacity, its willingness to weave a vast string of developments into a heartening narrative of what our economic future may hold for the generations to come. You can call it naive, but it's much more than that. It's hopeful.
از نظر دامنه تحسین برانگیز ... آنچه باعث شده جامعه هزینه های حاشیه ای صفر ارزش خواندن را داشته باشد ، جسارت آن ، تمایل آن به بافتن رشته گسترده ای از تحولات در روایتی دل انگیز از آنچه آینده اقتصادی ما ممکن است برای نسل های آینده داشته باشد. می توانید آن را ساده لوحانه بنامید ، اما خیلی فراتر از این است. امیدوار کننده است
Fortune

A thought-provoking read that pushes some of the most important new technologies to their logical–and sometimes scary–conclusions…The value of this book… doesn't lie in the accuracy of its specific forecasts, but rather in the extrapolations of current trends that enable Rifkin to reach them. If Rifkin's predictions have value... it is in bringing home the extent of the technologically induced upheaval that may lie ahead. How we deal with the consequences is up to us. A grand unifying theory of [Rifkin's] thinking over four decades.
مطالعه ای قابل تأمل که برخی از مهمترین فن آوری های جدید را به نتیجه گیری منطقی و گاه ترسناک خود می کشاند ... ارزش این کتاب در دقت پیش بینی های خاص آن نیست ، بلکه بیشتر به برون یابی روندهای فعلی بستگی دارد. که ریف کین را قادر می سازد به آنها برسد. اگر پیش بینی های ریفکین ارزشی داشته باشد ... این در بازگرداندن گستردگی ناشی از فن آوری است که ممکن است در پیش باشد. نحوه مقابله با عواقب به خود ما بستگی دارد.
Financial Times

قسمت هایی از کتاب هزینه ی نهایی صفر (لذت متن)
اگر ۲۵ سال پیش به شما می گفتم که ربع قرن دیگر یک سوم انسان ها در شبکه های عظیم چند صد میلیون نفری با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و این که می توان با تلفن همراه به دانش کل دنیا دسترسی پیدا کرد، این که هرکس می تواند ایده ی جدیدی را منتشر، محصولی را معرفی یا اندیشه ای را در آن واحد به میلیون ها نفر منتقل کند، و این که هزینه ی انجام چنین کارهایی نزدیک به صفر خواهد بود، سرتان را به نشانه ی ناباوری بالا می انداختید.

اکنون تمامی این چیزها واقعیت دارند. ولی چه می شد اگر می گفتم که شاید ۲۵ سال دیگر بخش عمده ای از انرژی مصرفی تان برای گرمایش منزل و به کار انداختن وسایل برقی، تامین نیرو برای کسب وکار، راندن وسیله ی نقلیه و اداره ی هر بخشی از اقتصاد دنیا کمابیش رایگان باشد؟ این اتفاق همین الان هم برای چند میلیون نفری که منازل و محل های کارشان را به نیروگاه هایی کوچک بدل کرده اند تا از منابع تجدیدپذیر کسب انرژی کنند، درحال وقوع است. حتی پیش از جبران هزینه های ثابت نصب مبدل های خورشیدی و بادی (که اغلب دو تا هشت سال بیشتر طول نمی کشد)، هزینه ی نهایی برداشت انرژی از این منابع نزدیک به صفر است. برخلاف سوخت های فسیلی و اورانیوم مصرفی برای تولید انرژی هسته ای که اغلب تامین شان هزینه دارد، خورشیدی که به پشت بام تان می تابد، بادی که به بدنه ی ساختمان تان می وزد، گرمایی که از زمین زیر دفتر کارتان ساطع می شود و زباله ای که در آشپزخانه تان به شکل بی هوازی به انرژی زیست توده تبدیل می شود، همگی کمابیش رایگان اند.