کتاب جامعه شناسی

Sociology
با همکاری کارن بردسال
کد کتاب : 3962
مترجم :
شابک : 9789643129149
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1074
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 21
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

جامعه شناسی
Sociology
کد کتاب : 3961
مترجم :
شابک : 978-9643121686
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 821
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 36
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب جامعه شناسی اثر آنتونی گیدنز

"آنتونی گیدنز" در کتاب "جامعه شناسی" مرور کلی و معتبری از تحولات جهانی اخیر ، ایده های جدید در جامعه شناسی و همچنین مباحث کلاسیک را ارائه می دهد ، در این کتاب حتی پیچیده ترین ایده ها با روشی جذاب توضیح داده می شوند. این کتاب با نثری روان و آسان پیش می رود که بسیار روشنفکرانه است اما در همان حال بسیار در دسترس است. هدف این است که کتاب ،خوانندگان را درگیر و هیجان زده کند و به آن ها کمک کند تا ارزش تفکر جامعه شناختی را ببینند.
کتاب "جامعه شناسی" شامل مطالب جدیدی در زمینه ی آموزش ، رسانه ، نظریه ی اجتماعی ، نابرابری ، سیاست و دولت و یک فصل در مورد جنگ و تروریسم است و تمرکز شدیدی بر جامعه شناسی جهانی و تخیل جامعه شناختی دارد. "آنتونی گیدنز" به بررسی های جدید "مطالعات کلاسیک" ، که به تفصیل تحقیقات تجربی تأثیرگذار را تجزیه و تحلیل می کنند، می پردازد. کتاب "جامعه شناسی" همچنین عکس های خاص و چشم نواز ویژه ای دارد که درام روزمره ی دنیای اجتماعی امروزی را به تصویر می کشد. این کتاب برای تدریس دوره های دانشگاهای ایده آل است و الهام بخش نسل جدید دانش جویان است، با این حال در سطحی نوشته شده است که برای همه افراد قابل فهم باشد و تمرکز آن بر ایجاد علاقه در خواننده است. نویسنده ، با تولید متنی نوآورانه ، تجربه خود را منتقل می کند. او همه ی زمینه های متعارف "جامعه شناسی" را پوشش می دهد ، اما توجه ویژه ای به تحولات جدیدی دارد که در اواخر دهه های 1970 و 1980 رخ داده است. از ویژگی های قابل توجه کتاب می توان به تاکید بر بهبود دیدگاه تاریخی در "جامعه شناسی" ، تأکید بر اهمیت تحولات جهانی در زندگی اجتماعی و بحث و گفتگوی منظم در زمینه های تحلیل که معمولا در کتب درسی وجود ندارد ، مانند قدرت نظامی و جنگ اشاره کرد. این کتاب همچنین به شدت بر دیدگاه مقایسه ای تأکید می کند.

کتاب جامعه شناسی

آنتونی گیدنز
آنتونی گیدنز، زاده ی 18 ژانویه ی 1938، جامعه شناس و نویسنده ی انگلیسی است.گیدنز در لندن به دنیا آمد و بزرگ شد. او مدرک خود در جامعه شناسی و روانشناسی را در سال 1959 از دانشگاه هال گرفت و پس از آن، در دانشکده ی اقتصاد دانشگاه لندن حضور یافت. گیدنز در سال 1961، به تدریس روانشناسی اجتماعی در دانشگاه لستر روی آورد.
نکوداشت های کتاب جامعه شناسی
With this new edition of Sociology, Anthony Giddens has done the seemingly impossible. He has lifted the best introductory text in sociology in the world to yet a further level of excellence. It is a great achievement.
با این ویرایش جدید جامعه شناسی ، آنتونی گیدنز کاری غیرممکن را به انجام رسانده است. او بهترین متن مقدماتی جامعه شناسی در جهان را به سطح تعالی دیگری رسانده است. این یک موفقیت بزرگ است.
Ulrich Beck, The London School of Economics

There’s no one on the planet with such a refined grasp of the practical and political significance of sociology as Anthony Giddens. This new edition of his best-selling textbook is his best yet.
هیچ کس در کره زمین با درکی دقیق از اهمیت عملی و سیاسی جامعه شناسی مانند آنتونی گیدنز وجود ندارد. این نسخه جدید از پرفروش ترین کتاب درسی او ،هنوز بهترین است.
Anthony Elliott, University of Kent at Canterbury

قسمت هایی از کتاب جامعه شناسی (لذت متن)
کتاب جامعه شناسی شامل بیست و سه فصل است که هر یک به موضوع خاصی چون جرم و سیاست و فقر و جنسیت و محیط زیست اختصاص دارد. با وجود این چند مضمون هست که در جای جای کتاب تکرار می شود که سه مضمون بازتاب موضوعات اصلی جامعه معاصر است و سه مضمون دیگر خصیصه رویکرد ما در پرداختن بدین موضوعات. در اینجا به ترتیب به این دو دسته از مضامین اشاره می کنیم. یکی از مضامین اصلی تغییر اجتماعی است. جامعه شناسی در پی دگرگونی های عمده ناشی از انقلاب صنعتی قرن هیجدهم و اوایل قرن نوزدهم که نظم اجتماعی پیشین را بر هم زد و دنیای انسان را به کلی عوض کرد به منصه ظهور رسید. تغییر اجتماعی اما در قرن نوزدهم متوقف نشد. فی الواقع بسیاری از جامعه شناسان معتقدند از دهه ۱۹۷۰ آهنگ تغییرات اجتماعی شتاب گرفته و همراه آن تاثیر ساختار های اصلی تنظیم کننده فرهنگ صنعتی همچو طبقه اجتماعی و خانواده سنتی و صنایع تولیدی بر زندگی انسان رخت بربسته است. در این کتاب مظاهر بی شمار تغییرات اجتماعی معاصر دنبال می شود از جمله گسترش اشتغال در بخش خدمات و رشد جوامع چندفرهنگی و تاثیر تکنولوژی اطلاعات. همچنین پیداست حال که صنعت و تاثیراتش تقریبا به همه نقاط جهان بسط یافته است جامعه شناسان نیز باید در مطالعات شان دیدی جهانی داشته باشند