کتاب مفاتیح السلوک

Mafatih alSokut
کد کتاب : 39660
شابک : 978-6004680189
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مفاتیح السلوک اثر محمدصالح کمیلی خراسانی

"مفاتیح السلوک" اثری است به همت آیت‌الله "محمدصالح کمیلی خراسانی" که از تازه‌ترین آثار تالیف شده از این عارف فقیه می‌باشد. "مفاتیح السلوک،" اثر ارزشمند چهارصد صفحه‌ای است که انتشارات جمهوری آن را به عرصه‌ی چاپ رسانده است و آیت‌الله "محمدصالح کمیلی خراسانی" در آن مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های قرآنی را به همراه ادعیه و اذکار، عبادت‌های مربوط به زمان و شرایط خاص، جدول‌های از مراقبه‌ی سلوکی، چهل حدیث و برخی از سوره‌های قرآن مجید، یکجا به سالکان و مومنان، ارائه می‌کند.
در "مفاتیح السلوک"، سیر سلوکی در سیره معرفت نفس تشریح می‎شود و روش‌های تربیتی برای شاگردان مبتدی نیز در کنار نحوه شاگردی و ارتباط با استادش در عرفان، معرفی می‎شود. پس از ارائه‌ی مختصری از آداب سالک، تعدادی از سوره‌های مهم قرآن نظیر سوره‌ی یس، حدید، جمعه، واقعه، تغابن، صف، حشر، اعلی به همراه آیه‌الکرسی و آیه‌ی انتهایی سوره‌ی کهف نیز آورده شده است. آیت‌الله "محمدصالح کمیلی خراسانی" اعمال مربوط به وقت نماز‌های پنجگانه را مرور نموده و دعایی را که باید در غیبت امام عصر (عج) خوانده شود به همراه دعای بیعت و دعای سلامتی ایشان گردآوری نموده است. از دیگر ادعیه‌ی کتاب "مفاتیح السلوک" می‌توان به دعای فرج، عهد، صباح، ندبه، کمیل، حزین، سمات، توسل، مکارم اخلاق و دعاهای مریدین، محبین و پیامبران اشاره کرد.
در این کتاب همچنین انواع زیارت‌ها از جمله زیارت یومیه، اهل بیت (ع)، اهل قبور، جامعه کبیره و صغیره، عاشورا، امین‌الله، اعمالی که به صورت مشترک یا خاص در ماه‌های قمری مستحب است، دستورالعمل‌های دعا و قنوت و انواع و اقسام مناجات و جداول مراقبه‎ی احکام شرعی، اخلاقی و سلوکی اشاره کرد.

کتاب مفاتیح السلوک

محمدصالح کمیلی خراسانی
محمّدصالح کمیلی خراسانی (زادهٔ ۱۳۲۰، سامرا) فقیه معاصر است که به تدریس، تألیف و تربیت عرفانی و سلوکی علاقمندان به عرفان مشغول می‌باشد. درس اخلاق عرفانی بر کتاب قوت القلوب تألیف ابوطالب مکّی در مسجد عبدالله جوادی آملی واقف در قم، و درس خارج فقه از کتاب جواهر الکلام تألیف محمدحسن نجفی، توسط او برگزار می‌شود.وی از شاگردان سید هاشم حداد که علامه طهرانی در کتاب روح مجرد از او اینگونه نامبرده است: «امّا از ارادتمندان ایشان -مرحوم حداد- در عراق عبارت بودند از حجّة الاسلام حاج شیخ صال...
دسته بندی های کتاب مفاتیح السلوک
قسمت هایی از کتاب مفاتیح السلوک (لذت متن)
چهل حدیث اگر بنا باشد مستحبات به واجبات ضرر برساند، آن مستحب دیگر مشروعیت ندارد.