کتاب راه سوم

The third way
بازسازی سوسیال دموکراسی
کد کتاب : 3967
مترجم :
شابک : 9786009648290
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 177
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب راه سوم اثر آنتونی گیدنز

راه سوم ، یک فلسفه سیاسی و موقعیت شناسی سیاسی شبیه به مرکزگرایی است که به عنوان یک ارزیابی مجدد از سیاست های سیاسی در جنبش های مختلف مترقی چپ گرا در پاسخ به شک و تردید در مورد زنده بودن اقتصاد دولتی و استفاده بیش از حد از سیاست های مداخله گر اقتصادی که قبلا توسط کینزیسیسم رواج یافته بود ، ایجاد شد ، اما در این زمان با افزایش محبوبیت نئولیبرالیسم و ​​راست جدید که از اواخر دهه 1970 و در سراسر دهه 1980 آغاز می شود ، در تضاد بود. راه سوم توسط احزاب لیبرال اجتماعی و احزاب سوسیال دموکراتیک ارتقا یافته است.

تونی بلر ، طرفدار عمده سوسیال دموکراتیک راه سوم ، ادعا کرد که سوسیالیسمی که از او دفاع می کرد ، متفاوت با برداشت های سنتی سوسیالیسم است و گفت: "نوع سوسیالیسم من مجموعه ای از ارزش ها است که بر اساس عقاید عدالت اجتماعی بنا شده است. سوسیالیسم به عنوان شکل جبرگرایی از اقتصاد به پایان رسیده است و به درستی بلر از آن به عنوان "جامعه گرایی" یاد می کند که شامل سیاست هایی می شود که افراد را به عنوان وابستگی اجتماعی به رسمیت می شناخت و از عدالت اجتماعی ، انسجام اجتماعی ، ارزش برابر برای هر شهروند و فرصت برابر حمایت می کرد. نظریه پرداز طرح سوسیال دمکراتیک راه سوم ، آنتونی گیدنز گفته است که راه سوم برداشت سنتی از سوسیالیسم را رد می کند . عناصر ناعادلانه سرمایه داری با تأمین رفاه اجتماعی و سیاست های دیگر و اینکه سوسیالیسم معاصر برای لزوم حذف سرمایه داری به عنوان شیوه تولید پیشی گرفته است.

کتاب راه سوم

آنتونی گیدنز
آنتونی گیدنز، زاده ی 18 ژانویه ی 1938، جامعه شناس و نویسنده ی انگلیسی است.گیدنز در لندن به دنیا آمد و بزرگ شد. او مدرک خود در جامعه شناسی و روانشناسی را در سال 1959 از دانشگاه هال گرفت و پس از آن، در دانشکده ی اقتصاد دانشگاه لندن حضور یافت. گیدنز در سال 1961، به تدریس روانشناسی اجتماعی در دانشگاه لستر روی آورد.
نکوداشت های کتاب راه سوم
Tony Giddens has made the most significant contribution yet to laying the intellectual foundations of a modernized centre-left position. This book will be a landmark. It is a pioneering work of vital interest to the formation of political thinking on both sides of the Atlantic.
تونی گیدنز مهمترین سهم را در ایجاد مبانی فکری یک موقعیت مدرن چپ انجام داده است. این کتاب یک نقطه عطف خواهد بود. این یک کار پیشگام است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
Independent Independent

This is an important book that deserves to be taken seriously ... the author puts forward an intellectual defence of Tony Blair's politics which is engaging, comprehensive and open. It has a punchy style, and is written with a breathless excitement which makes it easy to read. The Third Way is a major contribution.
این کتاب مهمی است که شایسته آن است که جدی گرفته شود ... نویسنده دفاع فکری از سیاست تونی بلر را مطرح می کند که جذاب ، جامع و باز است. این کتاب با یک هیجان خاصی نوشته شده است که خواندن آن را آسان می کند. راه سوم کمک بزرگی است.
Stakeholder

قسمت هایی از کتاب راه سوم (لذت متن)
1- بازسازی حکومت حکومتی فعال و توانا لازم است تا پاسخگوی نیازهای دنیایی باشد که به سرعت در حال تغییر است، اما حکومت نباید منحصرا با بروکراسی های سلسله مراتبی از بالا به پایین، و خط مشی های ملی سروکار داشته باشد. شکل های پویای مدیریت و اجرا، مثل آنهایی که در بخش تجارت دیده می شود، می توانند برای دفاع و احیای حوزه عمومی کارایی داشته باشند. 2- پرورش جامعه مدنی حکومت و بازار به تنهایی برای حل بسیاری از چالشهای جوامع مدرن اخیر کافی نیستند. جامعه مدنی - قلمرو بیرون از دولت و بازار- باید تقویت شود و با حکومت و تجارت متحد شود. گروههای داوطلب، خانواده ها و انجمن های مدنی می توانند نقش مهمی در پرداختن به مسائل اجتماع، از جرم تا آموزش و پرورش، ایفا کنند. 3- بازسازی اقتصاد راه سوم در فکر اقتصاد ترکیبی نوین است که وجه مشخصه آن تعادل و توازن میان کنترل و عدم کنترل حکومت است و این دیدگاه نولیبرالی را نمی پذیرد که برداشتن مقررات و کنترل حکومتی تنها راه تضمین آزادی و رشد اقتصادی است. 4- بازسازی دولت رفاه با این که حمایت کردن از گروهها و افراد آسیب پذیر از طریق ارائه خدمات داشته باشد. سیاست راه سوم در پی رسیدن به (( جامعه ای حمایتگر)) است اما در عین حال می داند که سیاستهای رفاهی قدیمی غالبا در کاستن از نابرابری ها موفق نیستند و به جای قدرت بخشیدن به تنگدستان، آنها را کنترل می کنند. 5- نوسازی بوم شناختی سیاست راه سوم این دیدگاه را نمی پذیرد که حفاظت از محیط زیست و رشد اقتصادی با یکدیگر سازگار نیستند. دفاع از محیط زیست، می تواند به شیوه های متعددی ایجاد اشتغال کند و بر انگیزنده توسعه اقتصادی شود. 6- اصلاح نظام جهانی در عصر جهانی شدن، سیاست راه سوم به دنبال شکل های نوین حاکمیت جهانی است. انجمن های فرا ملیتی می توانند دموکراسی را فراتر از سطح دولت - ملت ببرند و امکان حاکمیت بیشتری بر اقتصاد بی ثبات بین المللی فراهم کنند.