کتاب خواب پلنگ

Khab-e Palang
کد کتاب : 39835
شابک : 978-6008145226
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خواب پلنگ اثر هادی حکیمیان

کوچک علی، پدرش و حسینعلی سه روستایی صاف و ساده هستند که با میرزا رضا کرمانی به تهران می روند. میرزا رضا دوست پدر کوچک علی است که ابتدا برای فروش اموال پدری اش به روستا آمده و بعد به تدریس در آنجا می پردازد. درجریان سفری به شهر و از خلال خاطرات پدر کوچک علی، پسرها با میرزا رضا و رنج های او آشنا می شوند. خواننده با این سه نفر راهی کوچه های تهران و حال و هوای روزهای منتهی به اعدام ناصرالدین شاه به دست میرزا رضا می شود.
حکیمیان در این رمان از راویه ای دیگر به موضوع کشته شدن ناصرالدین شاه قاجار پرداخته است. او در این رمان حال و روز قاتل شاه را بررسی کرده و انگیزه این طلبه جوان و فقیر را برای انجام این قتل، در داستان خود واکاوی کرده است. چه حوادثی میرزا رضای سی و هشت ساله را به این نتیجه رساند که شاه باید کشته شود؟ او چه تفاوتی با مردم زمانه ی خود داشت؟ چه شخصیتی داشت و از چه کسانی تاثیر گرفت؟
در این رمان نوجوانان در کنار خواندن یک داستان جذاب با گوشه هایی از تاریخ ایران در عصر قاجار نیز آشنا خواهند شد.

کتاب خواب پلنگ

هادی حکیمیان
هادی حکیمیان متولد 1357 در استان یزد می باشد وی داستان نویسی را از سال 1379 در کلاس های آموزشی حوزه هنری استان یزد نزد آقای توکلی آغاز کرده و اکنون نیز مدرس و عضو انجمن داستان نویسان حوزه هنری استان می باشد. سبک نوشته های وی با توجه به فضای سنتی و بومی استان یزد بوده و در داستانهایش به بهترین وجه ممکن آن را به تصویر کشیده است.اولین کتاب ایشان در سال 1384 به نام گل انارها را باد می برد با حمایت حوزه هنری استان یزد به چاپ رسید.