کتاب طریق عرفانی معرفت

The Sufi Path Of Knowledge
از دیدگاه ابن عربی
کد کتاب : 39919
مترجم :
شابک : 978-9642575619
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 712
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب طریق عرفانی معرفت اثر ویلیام سی چیتیک


"برای اولین بار در تاریخ شرق شناسی، مطالعه کاملی در مورد اندیشه ابن العربی اکنون در دسترس است. ویلیام چیتیک ترجمه ای از بخش های متعددی از کار مجیستر مگنوس را در اختیار ما قرار داده و آنها را در زمینه الهیات خود قرار داده است. بدین ترتیب بسیاری از سوء تفاهم‌هایی که هم در میان مسلمانان و هم در غرب در تفسیر جهان‌بینی عرفانی ابن‌عربی رواج داشته است، برطرف می‌شود. " - آنماری شیمل، دانشگاه هاروارد
ابن عربی هنوز در میان فرقه های صوفیه بازمانده به «شیخ اعظم» معروف است. او که در اسپانیای مسلمان به دنیا آمد، در غرب به عنوان بزرگترین متفکر عرفانی تمدن اسلامی شهرت یافته است. او فیلسوف، متکلم و شاعر بزرگی بود.
ویلیام چیتیک گام بزرگی در جهت افشای وسعت و عمق بینش ابن العربی برمی دارد. این کتاب دیدگاه او را در مورد کمال معنوی ارائه می دهد و الهیات، هستی شناسی، معرفت شناسی، هرمنوتیک و روان شناسی او را توضیح می دهد. زبان روشن، بدون محدودیت در اصطلاحات روش شناختی، آن را برای کسانی که با سنت های معنوی دیگر آشنا هستند قابل دسترسی می کند، در حالی که دقت علمی آن برای متخصصان جذاب خواهد بود.
این کتاب با بررسی آموزه‌های اصلی ابن‌عربی، به تدریج مهم‌ترین جنبه‌های اندیشه او را معرفی می‌کند و به تعاریف اصطلاحات اساسی او توجه می‌کند. آموزه های او با عبارات ترجمه شده ی بسیاری نشان داده شده است که خوانندگان را با راه های فرعی جذاب زندگی معنوی آشنا می کند که معمولا در شرح ایده های یک متفکر با آنها مواجه نمی شوند. ابن عربی مجاز است دنیای بینایی را که دانشش از آن سرچشمه می گیرد به تفصیل توصیف کند و تعالیم خود را به زبان خود بیان کند.

بیش از 600 قطعه از اثر اصلی او، الفتوحات المکیوه، عملا برای اولین بار در اینجا ترجمه شده است. اینها به تنهایی دو برابر متن فصوص الحکم را ارائه می دهند. فهرست های جامع، اثر را به ابزاری ارزشمند برای تحقیق در تصوف و اندیشه اسلامی به طور کلی تبدیل می کند.

کتاب طریق عرفانی معرفت

ویلیام سی چیتیک
ویلیام چیتیک فیلسوف، اسلام شناس و متخصص عرفان مولوی و ابن عربی در آمریکا است. وی دکترای ادبیات فارسی خود را در دانشگاه تهران زیر نظر سید حسین نصر دریافت نموده، و سپس در دانشگاه صنعتی آریامهر علوم دینی تدریس کرد. او هم اکنون استاد دانشگاه استونی بروک است.