کتاب عمو نوروز و پیرزن

Amou Nowrouz
(قصه هایی از ادبیات شفاهی ایران)
کد کتاب : 39943
شابک : 978-6226630238
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب عمو نوروز و پیرزن اثر اسدالله شعبانی

کتاب عمو نوروز و پیرزن (قصه هایی از ادبیات شفاهی ایران) نوشته اسدالله شعبانی است. این کتاب توسط نشر "فاطمی" در سی و دو صفحه منتشر شده است. این کتاب قصه هاییی عامیانه از فرهنگ شفاهی ادبیات ایران را روایت می ند. داستان ها همه روایت های جذاب و نوستالژیکی دارند که علاوه بر کودکان، افراد بزرگسال را نیز مجذوب سادگی خود میکنند. همه ما از بچگی داستان هایی را درباره عمو نوروز شنیده ایم. این کتاب همه آن خاطرات و گذشته را برای ما زنده می کند. در دنیایی که داستانهای قدیمی و ائینی در حال فراموش شدن هستند، این کتاب تلاش می کند با این روح دوران مقابله کند و تعدادی از این قصه های عامیانه را بازگو کند. این کتاب می تواند یک هدیه بسیار آموزنده و در عین حال سرگرم کننده از جانب والدین به کودکانشان باشد. کتاب "عمونوروز و پیرزن" را می توانید از طریق وبسایت ایرانکتاب به صورت غیر حضوری خریداری نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به دستتان برسد.

"هیچ کس نمی دانست عمو نوروز کجا زندگی می کند! مردم با ذوق و شوق در و پنجره ی خانه های شان را باز می کردند یا به باغ و صحرا می رفتند تا آمدنش را تماشا کنند. ولی یک نفر بیش تر از همه دوست داشت عمو نوروز را ببیند و هر سال، روز اول بهار، بعد از آب و جارو کردن خانه، کنار سفره ی هفت سین می نشست و منتظر او می شد. اما عمو نوروز چی؟ او هم به همه سر می زد؟ یعنی راستی راستی خودش می آمد و سر سفره ی هفت سین می نشست؟ و..."

کتاب عمو نوروز و پیرزن

اسدالله شعبانی
اسدالله شعبانی متولد چهارم تیرماه ۱۳۳۷ نویسنده و شاعر مطرح شعر کودک و نوجوان در ایران پس از انقلاب است. وی از کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده‌ است و دارای گواهینامه هنری درجه یک از سوی ریاست جمهوری در دوره‌ی حسن روحانی است و سابقه‌ی عضویت در شورای کتاب کودک و دفتر تألیف کتاب‌های درسی را هم دارد. وی را می‌توان از شاعران حلقه کیهان بچه‌ها معرفی کرد که شامل گروهی از کارشناسان کانون و شاعران همچون سیروس طاهباز، احمدرضا احمدی، جعفر ابراهیمی، محمود مش...