کتاب فرهنگ اساطیر کلاسیک

Who's Who in Classical Mythology
(یونان و روم)
کد کتاب : 39947
مترجم :
شابک : 978-9647948876
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 576
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1973
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ اساطیر کلاسیک اثر مایکل گرانت

کتاب «فرهنگ اساطیر کلاسیک» (یونان و روم) در اسطوره های کلاسیک کامل ترین و مفصل ترین کتاب مرجع در نوع خود است. این گزارش‌های علمی و در عین حال قابل دسترس این کتاب را به یک اثر در خور توجه تبدیل کرده است. در این کتاب مایکل گرانت به عنوان نویسنده به تفصیل به داستان‌های اساطیری پیرامون خدایان مانند آپولون، زئوس، آتنا و دیونوسوس، و انسان‌هایی مانند آشیل، اودیسه، جیسون، آئنیاس، رومولوس و رموس و تارکین پرداخته است.
این کتاب شامل بیش از 1200 مدخل گسترده است که هم شخصیت های یونانی و هم رومی را پوشش می دهد. اطلاعات دقیق بیوگرافی، همراه با پیشینه تاریخی و جغرافیایی را نیز نویسنده در این اثر گرداوری کرده است. علاوه بر این، درختان شجره نامه ای جامع از خانواده های مهم اساطیری و فهرست مفصلی از تمام نویسندگان یونانی و لاتینی که در متن به آنها اشاره شده است وجود دارد.

مایکل گرانت نویسنده مشهور و پرفروشی است که فهرست اصلی زیادی در راتلج دارد، از جمله: مورخان یونانی و رومی (1995); فروپاشی و بازیابی امپراتوری روم (1999).
جان هیزل یک محقق شناخته شده دنیای کلاسیک است.

کتاب فرهنگ اساطیر کلاسیک

مایکل گرانت
مایکل گرانت (21 نوامبر 1914 - 4 اکتبر 2004) کلاسیکیست انگلیسی، سکه شناس و نویسنده کتابهای متعددی در مورد تاریخ باستان بود. ترجمه 1958 وی از سالنامه Tacitus از روم شاهنشاهی استاندارد این اثر باقی مانده است. او که تحصیل کرده بود و تعدادی از پست های دانشگاهی را در انگلستان و خاورمیانه داشت و زود بازنشسته شد تا وقت خود را کاملاً به نوشتن اختصاص دهد. او یک بار خود را به عنوان "یکی از معدود افراد آزاد در زمینه تاریخ باستان توصیف کرد: یک پدیده نادر". به عنوان یک نویسنده محبوب، ویژگی های برجسته او خر...