کتاب هنر راز آلود بازیگر

A Dictionary of Theatre Anthropology
فرهنگ واژگان انسان شناسی تئاتر
کد کتاب : 40046
مترجم :
شابک : 978-6003675919
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 436
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب هنر راز آلود بازیگر اثر یوجنیو باربا

این کتاب "کتاب هنر راز آلود بازیگر"برای بازیگران، رقصندگان، طراحان رقص، کارگردانان، معلمان و انواع هنرمندان نمایشی است. متن آن روشی را برای درک هنر اجراکنندگان در موقعیت‌های مختلف با در نظر گرفتن ویژگی‌های فیزیکی و امکانات بدنشان ارائه میدهد. عکس ها و تصاویر آن به وضوح نشان دهنده موضوعات مورد نظر است.

یوجنیو باربا (1936) در ایتالیایی متولد شد، در سال 1954 به نروژ مهاجرت کرد و در آنجا به عنوان دریانورد کار کرد. از سال 1961 تا 1964، او کارهای یرژی گروتوفسکی را در لهستان دنبال کرد و اولین کتاب درباره او را به نام در جستجوی تئاتر گمشده (1965) منتشر کرد. در سال 1963، پس از گذراندن 6 ماه در هند، مقاله ای در مورد کاتاکالی، یک شکل تئاتری که قبلا در غرب ناشناخته بود، منتشر کرد. در سال 1964 اودین تئاتر را در اسلو تأسیس کرد و در سال 1966 آن را به عنوان آزمایشگاه تئاتر نوردیسک به هلستبرو (دانمارک) منتقل کرد. او 32 اثر را کارگردانی کرده است که به طور مرتب در اروپا، آسیا، آمریکای شمالی و جنوبی ارائه شده اند. در سال 1979، ISTA، مدرسه بین‌المللی مردم‌شناسی تئاتر را تأسیس کرد. او کتاب ها و مقالات زیادی نوشته است که از جمله آنها می توان به "کتاب هنر راز آلود بازیگر"اشاره کرد. او جوایز متعدد بین المللی و دکترای افتخاری دریافت کرده است.

کتاب هنر راز آلود بازیگر

یوجنیو باربا
یوجینیو باربا زادهٔ ۲۹ اکتبر ۱۹۳۶ در بریندیزی ایتالیا ، کارگردان تئاتر و نویسنده اهل ایتالیا است که در دانمارک در شهر هولشتبرو زندگی می‌کند.او مؤسس گروه تئاتر مطرح اودین تئاترت (Odin Teatret) و مدرسهٔ بین‌المللی انسان‌شناسی تئاتر است که هر دوی آن‌ها در هولستبروی دانمارک واقع شده‌اند.در طول چهل‌وپنج سال گذشته یوجینیو باربا ۶۵ نمایش را با گروه اودین تئاترت و گروه تئاترو موندی کارگردانی کرده که آماده شدن برخی از آن‌ها دو سال طول کشیده‌است.