کتاب شاهزاده ی اندوه

The Prince of Sorrow
  • 40,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: نیلا نیلا
    نویسنده:
کد کتاب : 40084
شابک : 978-6001221576
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 84
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شاهزاده ی اندوه اثر محمد چرمشیر

این نمایشنامه با اساس متنی از شکسپیر به شیوه‌ای کاملا مدرن و به روز تدوین شده است. این آثار همچون دیگر اثرهای محمد چرم شیر، میانبرهای قواعد را به خود اختصاص می‌دهد. این نمایشنامه نویس برجسته به مسئله اقتباس با دیدگاهی تازه و بی‌همتا نگاه می‌کند. او نه تنها متن‌های حجیم را شکسته و تجزیه می‌کند، بلکه با حفظ هسته‌ی اصلی داستان، موقعیت‌ها را تغییر می‌دهد و آن‌ها را به نحوه‌ای تغییر می‌بخشد که اثر را به یک قطعه کوتاه و به روز تبدیل می‌کند.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

"مرد : یه روز آخر هفته ست. تو با چند تا از دوست هات قرار گذاشته ی
برین یه جایی بیرون شهر. می خواین اگه بشه ماهی بگیرین. اگه نه، جایی چادر بزنین و به روز تموم فقط حال کنین. همه تون خسته این از یه مشت امتحانی سخت و به درد نخور که تازه تمومش کرده ین. دارین میرین که به هیچ چی فکر نکنین. همه چی رو دور بریزین و آماده بشین برای یه فصل مزخرف دیگه ی درس خوندن."

کتاب شاهزاده ی اندوه

محمد چرمشیر
محمد چرمشیر، نمایشنامه نویس، دراماتورژ و مدرس دانشگاه، متولد ۱۳۳۹ در تهران است. چرم شیر، بیش از پنجاه نمایشنامه ی‌چاپ شده دارد و تعداد زیادی نمایشنامه منتشر نشده.نمایشنامه های محمد چرمشیر، به زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و …ترجمه شده است و آثارش علاوه بر ایران، در انگلستان، آمریکا، آلمان، فرانسه، هند، ایتالیا و بنگلادش به اجرا رفته است.از جمله نمایش نامه های منتشر شده‌ی چرمشیر می توان به پروانه و یوغ، روایت عاشقانه ای از مرگ در ماه اردیبهشت، همه چیز میگذرد تو نمیگذری، کب...