کتاب هنر عروسکی

The Art of the Puppet
کد کتاب : 40096
مترجم :
شابک : 978-9647109059
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1381
سال انتشار میلادی : 1965
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هنر عروسکی اثر بیل برد

هنر عروسک گردانی هنری است که می توان گفت از هزاران سال پیش معمول بوده است . لکن کسی نمی داند در کجا و در چه زمانی عروسکها بوجود آمده اند . اما آنچه به تحقیق معلوم شده است در جوامع اولیه عروسکها برای مقاصد مذهبی استفاده می گردید.
سه عامل اصلی و مهم در نمایش "بن راکو" مطرح است؛ عامل اول کسی است که داستان را روایت می کند که این راوی را "تایو" نیز می گویند؛ عامل دوم در این نوع نمایش گروهی هستند که عروسکها را به حرکت درمی آورند و عامل سوم نمایش نوازنده ی ساز است که سازی بنم "شامیزن" که سه سیم دارد را می نوازد. بازیگران برای اینکه دیده نشوند از تن پوش های مشکی استفاده می کنند و روی سرشان پارچه ای به صورت "باشلق" قرار می دهند. در شیوه ی "بن راکو" اگر موسیقی از متن نمایش حذف شود، نمایش دیگر حرفی بر سر صحنه با تماشاچیان ندارد. این ویژگی براساس اعمال دراماتیکی در صحنه به وقوع می پیوندد و شکل می گیرد، یعنی موسیقی یکی از اجزای جدایی ناپذیر نمایش در بن راکوست که بسیار متداول است.

کتاب هنر عروسکی

بیل برد
ویلیام بریتون "بیل" بایرد (15 آگوست 1904 - 18 مارس 1987) یک عروسک گردان آمریکایی در اواسط و اواخر قرن 20 بود.یکی از خلاقیت های شناخته شده وی شارلمن شیر بود. او و همسرش کورا آیزنبرگ بایرد (1912–1967) سکانس عروسکی معروف را برای "The Lonely Goatherd" در نسخه سینمایی صدای موسیقی تولید و اجرا کردند. پسرش پیتر بیرد، نیز یک عروسک گردان بود و میراث خانواده خود را تا زمان مرگ خود در ژوئیه 2004 ادامه داد.او هنر عروسک را نوشت (1965) و همچنین عروسک های سایه های تاریک را تهیه کرد. بیرد همچنین بینی ق...