کتاب جریان شناسی موسیقی مردم پسند ایران

Popular Music
کد کتاب : 40112
شابک : 978-6226934671
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 584
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب جریان شناسی موسیقی مردم پسند ایران اثر سعید کریمی

"جریان شناسی موسیقی مردم پسند ایران" اثری است به قلم "سعید کریمی" که یک پژوهش ارزشمند را در این زمینه‌ سازماندهی کرده است. در تقسیم بندی این کتاب، موارد مختلفی به چشم می‌خورد که علاوه بر آشنا ساختن مخاطب با "جریان شناسی موسیقی مردم پسند ایران"، امکان تمایز جریان‌ها از هم و مقایسه‌ آنها را نیز فراهم می‌کند. برای مثال نگارنده در بخشی از کتاب به بازار موسیقی خیابانی و جنبش جاز پرداخته، که عملا به طور همزمان اوج گرفت و به درخشش رسید، اما روند جاز در اواخر دهه 40 کمرنگ شد، در حالی که بازار موسیقی خیابانی تا پایان دهه 50 رونق داشت. او عناصر مختلف این دو شکل از موسیقی، علت محبوبیت و موفقیت تدریجی یکی نسبت به دیگری را بر می‌شمرد و این تنها دو ژانر از موسیقی است که در میان ده‌ها ژانر دیگر، در کتاب "جریان شناسی موسیقی مردم پسند ایران" به قلم "سعید کریمی" به آن پرداخته شده است. با مطالعه‌ی این اثر حتی می توان تمایزات موجود در ادبیات این جریان‌ها و نیز تأثیری که هر کدام بر جریان‌های بعدی گذاشتند را بررسی کرد.
"سعید کریمی" به شخصیت های مطرح و تاثیرگذار هر جریان اشاره نموده و کارآموزان متعددی را معرفی می‌کند که در جریان های مختلف فعالیت می‌کردند و ممکن است آشنایی با آنان، برای خوانندگان جالب توجه باشد. به طور کلی، هیچ جریانی ممکن نیست که بدون هیچ زمینه فرهنگی و تاریخی از ناکجاآباد سربرآورد. هر جریان مسئول فعالیت‌های قبلی یا همزمان خود است. بررسی این اثرات مستلزم تحقیقات گسترده است که "سعید کریمی" در کتاب "جریان شناسی موسیقی مردم پسند ایران" سعی کرده با توجه به شرایط به بهترین شکل ممکن این اثرات را برجسته نماید.

کتاب جریان شناسی موسیقی مردم پسند ایران

سعید کریمی
سعيد كريمي متولد مرداد 1357 ، نویسنده ی ایرانی می باشد.
دسته بندی های کتاب جریان شناسی موسیقی مردم پسند ایران
قسمت هایی از کتاب جریان شناسی موسیقی مردم پسند ایران (لذت متن)
اگر مردم موسیقی را ارزش گذاری می کنند برای این است که یا سیاسی است یا مذهبی یا پیام اجتماعی دارد ، مردم در وهله اول تحت تاثیر نمادهای موسیقایی قرار نمی گیرند. پاپیولرمیوزیک ، به عنوان چیزی جدا از احساسات مردم ، وقتی قابل تشخیص است که مردم آهنگی را ، صدایی را یا قطعه ای موسیقی را به تمامی ، بدون تاکید بر صفات غیر موسیقایی آن ، دوست بدارند و سعی کنند بین خودشان و سازماندهی ریتم ها ، نغمه ها و رنگ های صوتی ای که دریافت می کنند ، ارتباط برقرار کنند . در این معنا موسیقی پاپیولر یک مقوله ارزشی است که می تواند به همه سبک های موسیقی اطلاق شود: این موسیقی است که مردم عموما دوست دارند و آن را تحسین می کنند ....