کتاب یک سال زندگی آگاهانه

A Year of Living Consciously
(هر روز یک فکر الهام بخش برای آفرینش زندگی پرشور و با معنا)
کد کتاب : 40131
مترجم :
شابک : 978-9647974943
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 448
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب یک سال زندگی آگاهانه اثر گی هندریکز


همه ما دوست داریم زندگی اصیل ، خودآگاه و موفق داشته باشیم. اما چگونه می توانیم در مورد آن برنامه ریزی کنیم و اصلا باید از کجا شروع کنیم تا به اهدافمان برسیم؟

کتاب "یک سال زندگی آگاهانه(هر روز یک فکر الهام بخش برای آفرینش زندگی پرشور و با معنا)" با ارائه نظمی بخصوص و برنامه ای که روزانه پر از جملات الهام بخش و تمرینات تحول آفرین است ، به استقبال خوانندگان آماده است.
این کتاب که توسط نویسنده پرفروش و روان درمانگری به نام گی هندریکز نوشته شده است، مارا راهی سفری خارق العاده به موفقیت شخصی می کند.

هندریکس در بخشهایی کوتاه، با صداقتی تمام، - همه عناصر حیاتی در یک زندگی آگاهانه و موفق را تشریح می کند.
کتاب« یک سال زندگی آگاهانه » به ما می آموزد که از سفری که منجر به عزت نفس بیشتر و سواد عاطفی می شود ، لذت ببریم.

این کتاب به ما کمک می کند تا اسراری را که اغلب از خود پنهان می کنیم ، ببینیم ، درک کنیم و در نهایت آن ها را با آغوشی باز بپذیریم. کتاب یک سال زندگی آگاهانه ما را برای ایجاد درک روشن تر ، تغییر واقعی و تحقق بخشیدن به خود ، آماده می کند.

کتاب یک سال زندگی آگاهانه

گی هندریکز
گی هندریکز (Gay Hendricks) (زاده 1945 در لسبورگ ، فلوریدا) روانشناس، نویسنده و معلم در زمینه رشد شخصیتی، روابط و هوش بدن است. وی بیشتر در کارهای خود در تقویت رابطه و در ایجاد تمرینات تنفس آگاهانه شناخته شده است. پس از دریافت دکترای خود در روانشناسی از دانشگاه استنفورد در سال 1974 ، گی شروع به تدریس در دانشگاه کلرادو کرد. وی 21 سال را در دانشگاه کلرادو گذراند و ضمن تأسیس مؤسسه هندریکز، استاد كامل در گروه روانشناسی مشاوره شد. او بیش از 33 سال با همسرش، دکتر كاتلین هندریكز كارگاههای آموزشی برگزا...
قسمت هایی از کتاب یک سال زندگی آگاهانه (لذت متن)
فضای نفس کشیدن برای جوهر وجودم یا به سخنی دیگر، راستی ام، خواسته زیادی نیست؛ حق من است! تمرین زندگی آگاهانه برای امروز در طول روز، بارها وقفه های ده ثانیه ای در فعالیت هایتان به وجود آورید تا سفری را که آغاز کرده اید، به خود یادآوری و بر پذیرش آن تاکید کنید. تاکید: امروز به یادگیری و رشد، بیش تر از عادی باقی ماندن متعهد می شوم. پیش، در هنگام و پس از ابراز این جمله تاکیدی، نفس های عمیق بکشید. با تنفس عمیق و همزمان آن، با تاکید به خود، ذهن و تار و پود بدنتان را پاک می سازید.

همه شما نیروی ناخوشایند مسوولیت ناسالم را دیده و احساس کرده اید. وقتی یک ایثارگر بار مسوولیت کس دیگری را به دوش می کشد، ناسالم است. وقتی یک سرزنشگر بار مسوولیت را بر دوش کس دیگری می گذارد، ناسالم است. سفر زندگی آگاهانه، سفر مسوولیت پذیری درست و طبق این فرمول است: صد درصد برای شما و صد درصد برای من. تعریف مسوولیت سالم این است که شما صد درصد مسوولیت را بپذیرید و الهام بخش دیگران باشید تا آن ها نیز صد درصد مسوولیت را بپذیرند. در مقابل مسوولیت سالم، مسوولیت ناسالم به دو شکل می تواند وجود داشته باشد: شرایط کم تر از صد درصد که در این صورت خود را قربانی می بینید و شرایط بیش تر از صد درصد که دیگران را قربانی و خودتان را سرپرست آن ها می بینید.

خود را آهسته کنید؛ دست نگه دارید! این فرصت را به خودتان بدهید که پیش از التزام به عمل گرا بودن و یافتن راه حل ها، به رها کردن بیندیشید. امروز زمان پرورش بصیرت است؛ زمان یادگیری راه های جدید نگریستن به اعماق وجود تا اندک اندک، لایه هایی از وجودتان با همه عمق و شکوه آشکار شوند. فقط فرایند، در اختیار شماست. اگر برای سفر حضور نداشته باشید، رسیدن به مقصد چندان موثر نخواهد بود. نیاز به حرکت به سوی مقصدی مشخص و طرد کردن ناشناخته ها یا استقبال از آن ها را کنار بگذارید. امروز کار شما، این است که لایه ای از خاطره را برکنید؛ تجربه یا احساسی را که در دلتان خانه کرده است. تازگی وجودی را که در آن پایین هنوز لطیف مانده است، احساس کنید و بگذارید نفس بکشد. لایه ای را که پرده از آن برمی دارید، دوست بدارید و خودتان را به دلیل داشتن این همه لایه و جنبه، به ویژه آن هایی که عمیق تر پنهان بوده اند، دوست بدارید.