کتاب امشب دختری می میرد

Emshab Dokhtari Mimirad
کد کتاب : 40303
شابک : 978-6005966803
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 487
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب امشب دختری می میرد اثر رسول ارونقی کرمانی


رسول ارونقی کرمانی، سردبیر مجله اطلاعات هفتگی بود. این مجله با تیراژ بالا، جزء موفق‌ترین مجلات بود و بخشی از موفقیت آن به پاورقی‌های عاشقانه‌ای که خود سردبیر به آن اضافه می‌کرد، تعلق داشت. آثار ارونقی کرمانی به قدری محبوبیت داشت که اقتباس‌های سینمایی از آثار او می‌توانست به اطمینان از فروش خوب فیلم‌ها در گیشه کمک کند. به همین دلیل، در دهه ۵۰، چندین اقتباس سینمایی از داستان‌های او انجام شد.

"امشب دختری می‌میرد" یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های عاشقانه فارسی است که به تازگی مجددا منتشر شده است. این کتاب در زمان‌های گذشته برای علاقه‌مندان به این سبک از کتاب‌ها در دسترس نبوده است. اغلب منتقدان این کتاب را به عنوان مهم‌ترین اثر داستانی ارونقی کرمانی تاکید می‌کنند. این اثر به طور واقعی در سال ۱۳۴۱ منتشر شد و توانست به موفقیت بسیاری دست یابد، به‌طوری که بسیاری از نویسندگان تصمیم به تقلید از آن را در آثار خود گرفتند.

داستان این کتاب از واقعیت‌هایی الهام گرفته شده است. شخصیت اصلی داستان یک خبرنگار است که به طور تصادفی با یک راز درباره دختری آشنا می‌شود. با خواندن دفتر خاطرات پروین، او دریابید که نامزد پروین در رابطه مخفیانه‌ای با نامادری‌اش قرار دارد، اما پروین تردید دارد که این مسئله را به پدرش بگوید. داستان کتاب نگارنده‌ای است بر سعی همایون در نجات دختر از این وضعیت. نکته جالب اینجاست که در این کتاب نام مکان‌ها و خیابان‌ها همان نام‌هایی است که در زمان وقوع داستان شناخته می‌شدند، که به‌طور ویژه اصالت محل و زمان داستان را حفظ می‌کند.

کتاب امشب دختری می میرد

رسول ارونقی کرمانی
رسول ارونقی کرمانی (زاده ۱۳۰۹ در کرمان- درگذشته ۳۰ مهر ۱۳۹۶) نویسنده ایرانی بود. او یکی از مشهورترین، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین پاورقی‌نویسان ایران در دهه‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ خورشیدی بود و آثارش خوانندگان بسیاری داشت. ارونقی کرمانی در آمریکا زندگی می‌کرد.رسول در سال ۱۳۰۹ و در شهر کرمان، از پدری اهل ارونق آذربایجان و مادری کرمانی به‌دنیا آمده و نام فامیلی خود را به خاطر تجلیل از این دو استان کشور برگزیده است. او کودکی را در تبریز و جوانی را در تهران گذراند و پس از انقل...